اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان:

گیلان قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان گفت: گیلان قطب تولید محصولات متنوع و مختلف کشاورزی است که برنج اصلی‌ترین آن محسوب می‌شود.

گیلان قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی است

علی اصغر داداش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات مختلف و متنوع کشاورزی است، اظهار کرد: برنج اصلی‌ترین و اساسی‌ترین تولید کشاورزی گیلان است که در سطحی معادل 238 هزار هکتار شالیزار تولید می‌شود.

وی درباره رویکردهای نوین ترویج کشاورزی بیان کرد: برای استمرار و پایداری تولید برنج در راستای تامین امنیت غذایی کشور در سال جاری بهره‌گیری از ظرفیت اراضی شالیزارها در طول سال از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان، تولید برنج به عنوان کشت نخست، برداشت دوباره برنج در قالب کشت راتون و تولید دیگر محصولات کشاورزی مانند انواع سبزی‌، حبوبات، علوفه، کلزا، پرورش قزل‌آلا در شالیزار به صورت کشت دوم و سوم را از جمله برنامه‌های ترویج کشاورزی استان ذکر کرد.

وی افزود: این برنامه‌ها برای ایجاد تغییر در نگرش‌ها، بینش‌ها، باورها به منظور ایجاد تغییر در رفتار حرفه‌ای کشاورزان و روستاییان و ترغیب فراگیر آنها برای پرداختن به پیشه‌های مختلف در دستور کار حوزه ترویج کشاورزی گیلان قرار دارد.

داداش‌پور به استفاده از شیوه‌های متعدد ترویج برای دستیابی به اهداف مورد نظر اشاره کرد و یادآور شد: برای دستیابی بهتر به اهداف مذکور در قالب یک قرارداد با صدا و سیمای مرکز استان به مدت یک سال حدود 20 هزار دقیقه «سیمای کشاورزی گیلان» پخش می‌شود.

وی بهره‌مندی از توان رسانه‌های دیگر استان و چاپ بروشورها و نشریات ترویجی و توزیع فراگیر آنها در عرصه‌های تولیدی بخش کشاورزی گیلان را از دیگر برنامه‌های ترویج عنوان کرد.

این مسئول بیان کرد: بدون تردید ایجاد تعامل، همراهی و هماهنگی بین تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه با حوزه معاونت تولیدات گیاهی، اداره کل شیلات و ... از رسالت‌های اساسی حوزه ترویج کشاورزی استان است.

وی ایجاد سایت‌های الگویی در سطح وسیع‌تر با نگاه پایش مستمر پروژه‌ها در عرصه‌های روستایی و کشاورزی با تاکید بر بستر شالیزارها را از دیگر برنامه‌های اصلی حوزه مدیریت ترویج کشاورزی در سال جاری برشمرد.

داداش‌پور گفت: امیدواریم با آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی کشاورزان در تولید محصولات مختلف بتوانیم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول