اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کشاورزی شهرستان دشتستان خبر داد

برداشت 20 هزار تن ذرت از مزارع دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار تن ذرت از مزارع شهرستان دشتستان برداشت شود.

برداشت 20 هزار تن ذرت از مزارع دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین قیصری عصر امروز در بازدید از مزارع ذرت دشتستان اظهار داشت: دشتستان از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشاورزی استان و کشور است و بر اساس آمار موجود بیش از 70 درصد سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال جاری با تلاش کشاورزان شاهد کشت ذرت در این شهرستان در ماه‌های تیر و مرداد بودیم و در حال حاضر نیز شاهد برداشت این محصول هستیم.

رئیس اداره کشاورزی شهرستان دشتستان از برداشت 20 هزار تن ذرت از مزارع دشتستان خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار تن ذرت از مزارع شهرستان دشتستان برداشت شود.

قیصری تصریح کرد: رقم سینگل کراس 704دانه‌ای و رقم سورگوم و محلی علوفه‌ای از مهم‌ترین ارقام ذرت در شهرستان دشتستان به شمار می‌روند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تولید عسل در دشتستان گفت: دشتستان در امر تولید عسل از قطب‌های بزرگ کشور است و زنبورداران بومی و مهاجر سالانه 110 تن عسل در این شهرستان تولید می‌کنند.

این مسئول گفت: دشتستان به لحاظ داشتن آب و هوای خاص یکی از مناطق مهم کشور در تولید عسل است، طوری که هر سال 20 هزار کلنی زنبور مهاجر و 13 هزار کلنی زنبور بومی در این شهرستان به تولید عسل می‌پردازند.

قیصری از آغاز سرشماری از زنبورهای عسل در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان حمایت لازم را از زنبورداران به عمل می‌آورد.

وی یادآور شد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کشاورزان جایگاه ویژه‌ای دارند و تلاش می‌کنیم حداکثر بهره‌وری را از اراضی کشاورزی موجود داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول