اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سی‌سخت:

سوئیت‌های اجاره‌ای گردشگری در سی‌سخت شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار سی‌سخت گفت: همه سوئیت‌های اجاره‌ای گردشگری در شهر سی‌سخت شناسنامه‌دار می‌شوند.

سوئیت‌های اجاره‌ای گردشگری در سی‌سخت شناسنامه‌دار می‌شوند

عبدالمطلب رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر گردشگران و مسافران، طرح شناسنامه‌دار کردن سوئیت‌های اقامتی و باغ‌های اجاره‌ای به مسافران و گردشگران جهت بالا بردن ضریب امنیتی و افزایش رضایت گردشگران و مسافران در شهر سی‌سخت آغاز شد.

رهنما مهم‌ترین دلیل این اقدام را شناسایی کلیه اماکن برای اقامت گردشگران چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ امنیتی دانست و عنوان کرد: در این طرح نظارت لازم توسط دستگاه‌های نظارتی اعم از اماکن عمومی، گردشگری، شهرداری و مرکز بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی افزود: هدف ما این است که مشکلی برای گردشگران و مسافران به وجود نیاید و در این طرح این مراکز اقامتی از لحاظ بهداشت و امکانات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

شهردار سی‌سخت اجرای این طرح را از ابتدای مهرماه ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح از ابتدای مهرماه شروع شده و تا مدت سه ماه به صورت اختیاری بدون اخذ هزینه انجام می‌شود و پس از این مدت این طرح به صورت اجباری و با اخذ هزینه‌های قانونی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح از تمامی واحدها تعهدی اخذ می‌شود که با نرخ تعیین شده بر اساس مصالح و کیفیت واحد مورد اجاره وجه از گردشگر دریافت شود و ضمن اخذ تعهد از مالک فرم‌های مخصوص اقامت گردشگر به مالک تحویل داده می‌شود تا ضمن اخذ شناسنامه یا مدارک معتبر از مسافر و گردشگر به تکمیل فرم مربوطه اقدام شود.

رهنما از دیگر فواید این طرح را شناسایی و آماربرداری از کلیه سوئیت‌ها و باغ‌های مورد اجاره و تعداد مسافر و گردشگر اقامت‌کننده در این واحدها دانست.

وی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده پس از اجرای این طرح فقط به واحدهایی اجازه فعالیت داده می‌شود که دارای شناسنامه بوده و از طرف شهرداری و اماکن عمومی نیروی انتظامی شهرستان مجوز اخذ کرده باشند.

وی افزود: جذب هرگونه مسافر به غیر از واحدهای شناسنامه‌دار ممنوع بوده و طبق مقررات و ضوابط به مسئولان ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود.

شهردار سی‌سخت شناسایی اولیه واحدهای اقامتی را در نیمه نخست سال جاری دانست و تصریح کرد: اماکن شناسایی شده در صورتی که اقدام به شناسنامه‌دار کردن املاک خود نکنند با نظارت مستقیم از سال آینده از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول