اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان خواستار شد

ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه خام‌فروش ارزش افزوده را کاهش می‌دهد، خواستار جلوگیری از خام‌فروشی در معادن کردستان شد.

ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با بیان اینکه استان از نظر توسعه بخش صنعت و معدن فاصله معناداری با سایر استان‌ها دارد خواستار توجه ویژه مسئولان به این استان شد.

وی گفت: در حال حاضر میانگین صنعت حوزه آب کشور 2.7 درصد و در کردستان 9 صدم درصد و در بخش برق نیز میانگین استان 11 تا 12 درصد است در حالیکه این رقم در کشور بین 28 تا 32 درصد است.

به گفته شاه‌غیبی، در حال حاضر 850 واحد صنعتی و 350 واحد معدنی پروانه بهره‌برداری دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته و بعد از انقلاب اسلامی، کردستان دارای 20 واحد صنعتی با تعداد محدودی اشتغالزایی و تعدادی معادن فعال و نیمه فعال بود، گفت: در شرایط فعلی، استان دارای وضعیت بهتری نسبت به گذشته است اما در مقایسه با استان‌هایی دیگر دارای فاصله معناداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قوانین عمومی مصوب در مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند به بخش صنعت و معدن کردستان کمک کند چون این استان شرایطی متفاوت با دیگر استان‌ها دارد.

شاه‌غیبی با تاکید بر ضرورت ممانعت از خام‌فروشی مواد معدنی یادآور شد: خام‌فروش ارزش افزوده و میزان اشتغال در معادن را کاهش می‌دهد.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کردستان برگزار شد.

اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی به منظور سرکشی از واحدهای صنعتی و معدنی و همچنین پیگیری جدی وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از دیروز به استان کردستان سفر کرده بودند.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول