اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه و آرشیو مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما عنوان کرد

گردآوری 23 هزار عنوان کتاب در کتابخانه مرکز پژوهش‌های صداوسیما

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه و آرشیو مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از گردآوری 23 هزار عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین خبر داد.

گردآوری 23 هزار عنوان کتاب در کتابخانه مرکز پژوهش‌های صداوسیما

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، عیسی زارعی اظهار کرد: این کتابخانه هم‌اکنون با دارا بودن بیش از 23 هزار عنوان کتاب فارسی، 500 عنوان کتاب لاتین، 226 عنوان نشریه، 166 عنوان پایان‌نامه، 211 عنوان جزوات پژوهشی بزرگ‌ترین کتابخانه موجود در سازمان صدا و سیماست که بیش از 800 عضو فعال دارد.

وی ادامه داد: این کتابخانه توانسته است منابع معتبری در حوزه رسانه، هنر و ارتباطات فراهم کرده و منابع مرجع موضوعات دیگر همچون دین، فلسفه، تاریخ، ادبیات، علوم اجتماعی و سیاسی را گردآوری کند.

مدیر کتابخانه و آرشیو مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما یادآور شد: نظام خدمات‌دهی این کتابخانه به صورت قفسه ‌باز است و مراجعان به قفسه‌ها و منابع دسترسی مستقیم دارند و با استفاده از یک دستگاه رایانه منابع و موضوعات مورد نیاز خود را جستجو کرده و با راهنمایی رده کتاب به منابع دست پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه انواع خدمات کتابخانه‌ای گفت: تمام منابع اعم از کتاب، روزنامه، مجلات، بولتن‌ها و نشریات ادواری از طریق خرید مستقیم، اهدایی و مبادله آثار مرکز با انتشارات و کتابفروشی‌های معتبر در این کتابخانه گردآوری می‌شود.

زارعی بخش خدمات فنی، خدمات عمومی، نشریات و اینترنت را از دیگر بخش‌های کتابخانه مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برشمرد و افزود: مجموعه‌سازی و سازماندهی مواد از فعالیت‌های ارایه شده در بخش خدمات فنی این کتابخانه است.

وی تصریح کرد: انتخاب، سفارش و فراهم‌آوری منابع اطلاعاتی و نیز به روز کردن این منابع با توجه به نیاز محققان، پژوهشگران از طریق کارگزاران، فروشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی کتاب و ارتباط با ناشران داخلی و خارجی از جمله وظایف بخش مجموعه‌سازی است.

مدیر کتابخانه و آرشیو مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تاکید کرد: آماده‌سازی، ثبت و فهرست‌نویسی کتاب‌ها و مقالات و ورود اطلاعات به نرم‌افزار کتابخانه در بخش سازماندهی مواد انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول