اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر:

جامعه را باید به سوی فراگیری آموزش‌های امداد و نجات ترغیب کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان لرستان باید تلاش کرد که با آموزش همگانی و آماده ساختن شهروندان جامعه را به سوی فراگیری آموزش‌های همگانی در زمینه بلاهای طبیعی ترغیب کنیم.

جامعه را باید به سوی فراگیری آموزش‌های امداد و نجات ترغیب کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، محمدحسین حقی‌پور صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان پلدختر با بیان اینکه باید جامعه را به سوی آموزش همگانی ترغیب کنیم، گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان لرستان باید تلاش کرد، با آموزش همگانی و آماده ساختن شهروندان جامعه را به سوی آموزش‌های همگانی ترغیب کنیم.

اجرای رژه موتوری، مسابقات امداد و نجات، برگزاری مانور لحظه‌ای‌، آشنایی با خودامدادی در حوادث سیل، زلزله و بلایای طبیعی، شرکت امدادگران در نماز جمعه از برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی جمعیت هلال احمر در شهرستان پلدختر است.

بخشدار مرکزی پلدختر نیز با بیان اینکه توانمندی تیم‌های امدادی برای امدادرسانی در حوادث باید ارتقا یابد، گفت: مهم‌ترین و مؤثرترین راه برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در هنگام بروز حادثه آموزش و پیشگیری است.

اصغر قهرمانی جمعیت هلال احمر را بهترین مکان برای خدمت انسان ‎دوستانه دانست و گفت: باید به مناسب‌سازی سازه‌های مهندسی توجه ویژه‌ای داشت تا بلایا در صورت وقوع حوادث، خسارات کمتری را در پی‌ داشته باشد.

بخشدار مرکزی پلدختر افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است که با خدمات‌رسانی خود اعتماد مردم را جلب کرده و نقش مهمی در اشاعه فرهنگ خود‌امدادی دارد.

قهرمانی بر پیگیری و تقویت آمادگی لازم و حضور به موقع امدادگران در زمان بحران تاکید و تصریح کرد: حوادث طبیعی بدون اعلام قبلی به وقوع می‌پیوندند؛ به همین دلیل آمادگی لازم، حضور به موقع و پیشگیری از بروز خسارات وارده در زمان بحران از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیگیری و تقویت شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول