اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت همزمان

مانور امداد و نجات دریایی و هوایی در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تمرین امداد و نجات دریایی و هوایی به صورت همزمان در ساحل بوشهر با حضور استاندار بوشهر برگزار شد.

مانور امداد و نجات دریایی و هوایی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صبح امروز در این تمرین پس از اعلام وضعیت بحرانی دو شناور در دریا، امدادگران هلال احمر با امکانات و تجهیزات امدادی دریایی و هوایی به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند و آنان را نجات دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در حاشیه این مانور گفت: ارزیابی توانایی‌های تجهیزاتی و امدادی و ارائه آموزش به شهروندان از جمله اهداف تمرین امداد و نجات دریایی و هوایی است.

عبدالکریم شعبان‌زاده تصریح کرد: در این مانور آمادگی امکانات امداد هوایی، دریایی و اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر استان بوشهر به آزمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این مانور که در پنج مایلی اسکله جلالی بوشهر اجرا شد، به صورت فرضی دو قایق تفریحی به هم برخورد کردند که دو نفر از سرنشینان آنها دچار حادثه شدند.

شعبانزاده اضافه کرد: یک نفر از افراد حادثه دیده توسط ماشین آب رو و یک نفر دیگر که احتمال قطع نخاع داده می‌شد، توسط یک فروند بالگرد به خشکی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: مابقی افراد حادثه‌دیده نیز به خشکی هدایت شده و در اردوگاه اسکان اضطراری اسکان داده شدند.

استاندار بوشهر نیز در این آیین با اشاره به نقش و ظرفیت‌های استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه و موقعیت استراتژیک استان بوشهر، مردم این استان باید در موضوعات مرتبط با این استان آموزش ببینند.

فریدون حسنوند بیان کرد: ایجاد پایگاه امداد و نجات دریایی و هوایی با نگاه فراملی در استان بوشهر یک ضرورت است که باید در دستور کار مسئولان باشد.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی داروخانه هلال احمر و سایت هلی‌کوپتری در بوشهر گفت: برای انجام فعالیت‌های مختلف هلال احمر در استان بوشهر از این نهاد امدادرسان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول