اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برداشت انار از باغات سبزوار آغاز شد

پیش‌بینی برداشت 8200 تن انار از باغات سبزوار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز برداشت انار از سطح 680 هکتار از باغات بارور انار سبزوار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود برداشت انار از باغات سبزوار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته باشد.

پیش‌بینی برداشت 8200 تن انار از باغات سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدجواد ایزدیان ظهر امروز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت انار از سطح 680 هکتار از باغات بارور انار سبزوار آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به اینکه سبزوار دارای 720 هکتار باغ انار است، ادامه داد: 680 هکتار باغات انار سبزوار بارور و 40 هکتار آن غیر بارور است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برداشت انار از باغات سبزوار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته باشد که در این ارتباط پیش‌بینی میانگین تولید 12 هزار کیلوگرم انار در هکتار شده است که بر این اساس حدود 8200 تن انار برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار این افزایش را ناشی از جوان‌سازی باغات و کشت ارقام مرغوب و صادراتی پس از سرمای زمستان 86 عنوان کرد و گفت: همچنین رعایت توصیه‌های ناظرین و کارشناسان جهاد کشاورزی در کنترل آفت، کرم گلوگاه انار موثر بود.

ایزدیان ادامه داد: استفاده نکردن کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصول سالم از مهمترین نقاط قوت در تولید انار در سبزوار است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول