اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی مازندران

تفاهمنامه وزارت صنعت و خانه صنعت و معدن امضا شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: به منظور توانمندی‌سازی تشکل‌ها و در راستای سیاست‌ها واگذاری وظایف بخش دولتی به بخش خصوصی تفاهمنامه‌ای بین وزارت صنعت و خانه صنعت و معدن به امضا رسیده است.

تفاهمنامه وزارت صنعت و خانه صنعت و معدن امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور ظهر امروز در بیستمین اجلاس سراسری روسای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مازندران بیان کرد: به منظور توانمندی‌سازی تشکل‌ها و در راستای سیاست‌ها واگذاری وظایف بخش دولتی به بخش خصوصی این تفاهمنامه بین وزارت صنعت و معدن و خانه صنعت و معدن به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه باید به نحو احسن اجرا شود، افزود: با امضای این تفاهمنامه بخشی از وظایف که قابل واگذاری هستند به فعالان بخش خصوصی واگذار شود و این تفاهمنامه امروز اجرا شده و در هفته آینده شاهد اجرایی شدن تفاهمنامه هستیم.

هاشم‌پور به نامگذاری امسال به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: نامگذاری سال تولید ملی برای حمایت از تولید است و واجب است در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری برای حمایت از تولید ملی باشد و یک دهه حمایت از تولید ملی داریم و امسال شروع خوبی برای این حمایت بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: اگرچه به خواسته‌ها و انتظارات‌مان در این بخش نرسیدیم اما خدمت بزرگی در جامعه در حوزه تولید ملی صورت گرفته که محور و دیدگاه اصلی کشور از صنعت و تولید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: گروهی از واحدهای صنعتی به دلیل شکاف نرخ ارز و مشکلات مالی آسیب‌پذیر شده‌اند باید مورد حمایت نظام پولی و مالی باشند.

هاشم پور تاکید کرد: در رابطه با آسیب‌های نوسانات نرخ ارز پیشنهاد داده‌ایم که ماده قانونی نظام بانکی اصلاح شود و زمینه برای تصمیم‌گیری در بخش حمایت تولید فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان افزود: بعضی از واحدهای صنعتی در شرایط نوسانات نرخ ارز به سمت تولید و صادرات‌گرا حرکت کردند و از افزایش قیمت نرخ ارز به خوبی بهره گرفتند و در جهت توسعه صادرات کشور حرکت کردند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول