اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان _ 224

شکوری: مشکل اصلی تئاتر کودک در نبود متن و محتوای غنی است

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر «اخمالوخان» گفت: در حال حاضر مشکل اصلی تئاتر کودک نبود متن و محتوای غنی است که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد.

شکوری: مشکل اصلی تئاتر کودک در نبود متن و محتوای غنی است

آنالی شکوری امروز در حاشیه اجرای تئاتر «اخمالو خان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: تئاتر کودک در ایران به آموزش‌های ابتدایی صفر ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه محور بیشتر تئاترهای کودکان بر آموزش‌های ابتدایی چون مسواک زدن شکل یافته است، گفت: کودکان نسل آینده ما را می‌سازند و با مقوله‌هایی چون عشق، ازدواج، تنهایی، جدایی و مرگ سروکار دارند که باید مورد توجه باشد.

بازیگر تئاتر «اخمالوخان» افزود: اگر بتوانیم راجع به مقوله‌های درونی زندگی و آینده کودکان در تئاتر صحبت کنیم کیفیت کارها و نمایش‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تئاتر کودک نبود متن و محتوا است در صورتی که هنرمندانی با ایده در کشور داریم که قوه تخیل بسیار دارند ولی چون متن قوی وجود ندارد شاهد کمی و کاستی‌هایی در این بخش هستیم.

شکوری ابراز کرد: تفکیک جشنواره تئاتر به دو بخش کودک و نوجوان اتفاق بسیار خوبی است چون تئاترهایی که برای کودکان تهیه می‌شد سطحی‌تر بود اما در حال حاضر تخصصی‌تر شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از همه مسئولان بخش اجرایی جشنواره که واقعا پا به پای گروه‌های نمایشی کار می‌کنند درخواست می‌کنم اگر کودکی وارد سالن می‌شود بدخلقی کسی را نبیند چون جشنواره برای کودکان است.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول