اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شنبه 22 مهر در گرگان انجام می‌شود

برگزاری نمایشگاه تصویری از زلزله آذربایجان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: نمایشگاه تصویری از زلزله آذربایجان به مدت یک هفته از شنبه 22 مهر ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.

برگزاری نمایشگاه تصویری از زلزله آذربایجان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام در جلسه‌ای که با حضور مدیران به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و همچنین کانون عکاسان استان برگزار می‌شود.

وی افزود: آسیب‎هایی که در سایه عدم ساخت و سازهای مقاوم برای مردم تبریز به وجود آمده در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

حسام با بیان اینکه رویکرد مدیریت بحران توجه به آمادگی در برابر حوادث طبیعی است تصریح کرد: رخداد بلایای طبیعی قابل جلوگیری نیستند و ما فقط می‎توانیم در راستای کاهش آسیب‎پذیری قدم برداریم لذا اولویت پیشگیری را در دستور کار قرار داده‎ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان تاکید کرد: در فرآیند بروز حوادث طبیعی باید مردم و مسئولان هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند و اگر این هماهنگی صورت نگیرد مطمئنا به اهداف خود نخواهیم رسید.

حسام توجه به آموزش را یک ضرورت مهم خواند و ابراز داشت: در لایه‎های مختلف اجتماعی بحث آموزش به مردم در حال اجرا است و در بدنه اجرایی نیز محدودیت‎های اعتباری وجود دارد که این آموزش‎ها در بخش‎های مختلف کارشناسان و مدیران در سطح استان در حال انجام و در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 150 کارشناس در غرب استان و در شهرستان گنبدکاووس آموزش تخصصی پیشگیری از حوادث طبیعی را فرا گرفتند، خاطر نشان کرد: آموزش به بانوان نیز در استان کلید خورده است و به دلیل اینکه این قشر آسیب‎پذیرتر هستند و همچنین به دلیل اینکه قدرت انتقال بهتر و کارسازتری در ارائه مفاهیم به کانون خانوادگی دارند این موضوع با جدیت دنبال می‎شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان اضافه کرد: به منظور ارتقای سطح آموزشی بانوان در مواجهه با حوادث طبیعی، کلاس‎هایی در شهرستان‎های گرگان، آق‎قلا، کردکوی و آزادشهر برگزار شده است.

حسام با بیان اینکه سازماندهی آموزش نیروهای مردمی برای اطفای حریق یک ضرورت مهم برای ما تلقی می‎شود ابراز داشت: قسمت‎های عمده‎ای از این تجهیزات تهیه و تامین شده و با توجه به اینکه در فصل پاییز و بروز حوادث طبیعی قرار داریم مجددا دستگاه‎ها را تاکید به آموزش برای نیروهای تخصصی و سازمان‎دهی شده کرده‎ایم.

وی خاطر نشان کرد: 10 آبان ماه نیز یک مانور استانی اطفای حریق را برگزار خواهیم کرد و معتقد هستیم در زمینه آموزش باید از تمام ظرفیت‎ها استفاده کرد که این امر برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول