اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مرگ یک معدنچی دیگر در آفریقای جنوبی/ادامه اعتصاب‌‌ گسترده بخش معدن

خبرگزاری فارس: مرگ یک معدنچی دیگر در جریان اعتراض کارگران بخش معدن آفریقای جنوبی و تاکید کارگران بر ادامه اعتصاب گسترده تا زمان تحقق خواسته‌هایشان، بخش معدن این کشور را با بحرانی فلج‌کننده روبه‌رو کرده است.

مرگ یک معدنچی دیگر در آفریقای جنوبی/ادامه اعتصاب‌‌ گسترده بخش معدن

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرد: یکی از معدنچیان معترض شرکت آمپلاتس، بزرگترین شرکت استخراج پلاتین در آفریقای جنوبی که بامداد پنجشنبه در نزدیکی معدن پلاتین خودسوزی کرده بود، جان باخت.

نزدیک به چهارصد معدنچی معترض در حومه اِنکانِنگ در نزدیکی معدن آمریکایی-انگلیسی آمپلاتس تجمع کردند که به درگیری با پلیس و بازداشت چهل معدنچی منجر شد.

معدنچیان شرکت آمپلاتس، بزرگ‌رین شرکت استخراج پلاتین در جهان از دوازده سپتامبر گذشته در اعتراض به کم بودن دستمزد خود اعتصاب کردند.

شرکت آمپلاتس جمعه گذشته 12 هزار تن شامل بیش از چهل درصد از کارگران معدن را در راستنبرگ در شمال آفریقای جنوبی که در اعتراض به کم بودن دستمزد خود اعتصاب کرده بودند، اخراج کرد.

این در حالی است که امیدها برای پایان یافتن اعتراضات خشونت‌بار بخش معدن آفریقای جنوبی بیش از هر زمان دیگر کمرنگ‌تر شده است.

از ماه آگوست گذشته حدود 75 هزار کارگر بخش معدن این کشور اعتصابات گسترده‌ای را آغاز کردند که این اعتصاب‌ها به روند رشد اقتصادی این کشور لطمه وارد کرده است.

سخنگوی اتحادیه معدنچیان آفریقای جنوبی دیروز پنجشنبه گفت: کارگران با پیشنهاد آخر شرکت‌های خود درباره دستمزد مخالفت کرده‌اند.

شرکت‌های «آنگلو گلد آشانتی» و «گلد فیلدز»،دو شرکت بزرگ تولید کننده طلا در آفریقا به کارگران خود اعلام کرده‌اند که یا باید به کار خود ادامه دهند یا این اینکه از کار در این شرکت‌ها صرف نظر کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول