اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری گلستان:

خسارت بیمه محصولات کشاورزی در گلستان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: صندوق بیمه محصولات جهاد کشاورزی تمام خسارت‎هایی که سیلاب اخیر به کشاورزان استان وارد آورده بود را پرداخت کرد.

خسارت بیمه محصولات کشاورزی در گلستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: در بخش کشاورزی پس از بروز سیلاب بلافاصله صندوق بیمه کشاورزی موظف شد تا خسارت‎ها را ارزیابی کرده و در کوتاه‎ترین زمان نسبت به پرداخت آنها اقدام کند و هفته گذشته صندوق بیمه اعلام کرد که تمام خسارت‎ها پرداخت شده است.

وی در خصوص استقبال کمرنگ کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: دولت در بخش کشاورزی به کشاورزان یارانه می‎دهد و همین امر سبب شده تا آنها رغبت کمتری به بیمه کردن محصولاتشان نشان دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان اضافه کرد: شاید یکسری ایراداتی نیز به نظام پوشش بیمه‎ای در خصوص زیر‌پوشش قرار ندادن برخی محصولات وارد باشد؛ لذا به دنبال این هستیم که نسبت به اصلاح قوانین بیمه محصولات کشاورزی اقداماتی انجام شود و پیشنهاداتی در این راستا تهیه شده که به زودی تقدیم مجلس و دولت خواهیم کرد.

حسام نهادینه شدن فرهنگ بیمه در جامعه را ضرورتی مهم خواند و گفت: در حادثه سیلاب قبلی در ترویج فرهنگ بیمه کارهای خوبی صورت گرفت و نتیجه‎اش این شد که بعضی از شهرها با همکاری شورای شهر به صورت گروهی نسبت به بیمه اقدام کردند.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از حادثه سیلاب تمام شرکت‎های بیمه‎ای موظف شدند تا در کمترین زمان نسبت به پرداخت‎ها اقدام کنند و مقرر شد اگر نقصی در این راستا ثابت شود از حقوق شهروندان دفاع کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه از توانمندی بانک‎های عامل استان برای جبران خسارت 15 درصدی کمک گرفته شده است، گفت: بانک‎های عامل پیشنهاد ما را پذیرفتند و با اختصاص تسهیلات به خسارت‎دیدگان موافقت مساعدت کردند که این همدلی جای تشکر دارد.

حسام ادامه داد: در این راستا از فرمانداران خواسته شد تا نسبت به معرفی افراد واجد شرایط اولویت‎دار برای دریافت تسهیلات از بانک اقدام کنند که این بستر نیز برای شهروندان مهیا شد و وام قرض‎الحسنه یک میلیون تومان با درصد پایین و همچنین وام خرید کالا و تسهیلات مسکن تا سقف 5 میلیون تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: شاید کش و قوس‎هایی در فرآیند تسهیلات بانکی وجود داشت اما با مدیریت شهرستانی و استانی سعی کردیم تا مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول