اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جمعیت هلال احمر شهر چادگان:

غرق‌شدگی در دریاچه چادگان به صفر رسید

خبرگزاری فارس: مدیر جمعیت هلال احمر شهر چادگان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری به ویژه تابستان غرق‌شدگی در دریاچه چادگان و مجموعه تفریحی آن به صفر رسید.

غرق‌شدگی در دریاچه چادگان به صفر رسید

مجتبی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد خدمات‌رسانی پایگاه امداد ساحلی چادگان اظهار کرد: پایگاه ساحلی به طور ضمنی از سال 89 کار خود را آغاز و آن زمان آمار فاحشی از غرق‌شدگان نسبت به شهرهای دارای دریاچه در این منطقه داشتیم.

وی با بیان اینکه کار این پایگاه با حدود 20 نفر نیروی انسانی آغاز شد، افزود: در این پایگاه علاوه بر نیروهای هلال احمر غواص هم وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهر چادگان تصریح کرد: طبق آمار سال 89 تعداد غرق‌شدگان در این سال 79 نفر گزارش و در سال 90 با دستور کار قرار گرفتن کار توسط فرماندار و ستاد مدیریت بحران سال 90 این تعداد به 44 نفر کاهش معادل منفی 38 درصد رسید.

وی با تاکید به اینکه عملکرد خوب این ستاد در گشت‌ها موجب شد که در سال 91 حوادث غرق‌شدگی کاهش و در سال 91 آمار به صفر برسد.

بیات در مورد اینکه برخی مواقع موارد مرگ مشکوک در آب نیز پیدا شده است، گفت: یک مرگ مشکوک امسال در شهرک شیدای شهرکرد داشتیم که جسد پس از چندی که در آب مانده و متورم شده بود، روی آب آمد.

وی افزود: همچنین مورد دیگری خودکشی داشتیم که جسد آن سمت ویلاهای ذوب آهن توسط میهمانان دیده و گزارش شد.

مدیر جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: یک مورد غرق‌شدگی در روستاهای علی آباد نیز گزارش شد که در اثر بی‌احتیاطی فرد و عدم توجه به حادثه‌خیز بودن رخ داده بود.

وی با تاکید به اینکه نصب تابلوها در سدها و رودخانه‌ها بر عهده آب منطقه‌ای است، افزود: آب منطقه‌ای اصفهان برنامه‌ریزی خوبی برای نصب تابلو و نیز حصارکشی نکرده و حوادث به دلیل اطلاع مردم از حوادث و خطرپذیری آن است.

بیات همچنین تصریح کرد: مردم متوجه نیستند که برخی نقاط 10 متر عمق آب وجود دارد.

وی افزود: به جز دو مورد حادثه علی‌آباد و مرگ مشکوک حادثه غرق‌شدگی در دریاچه چادگان نداشتیم.

مدیر جمعیت هلال احمر شهر چادگان تصریح کرد: البته گشت‌زنی در حاشیه زاینده‌رود نداریم و تا انتهای خروجی چهار محال اداره کردن آن با آب منطقه‌ای است.

وی گفت: ما در مدیریت بحران پیشگیری را مقدم می‌دانیم به همین خاطر دو گشت مجزا در 64 کیلومتری که در حاشیه مجموعه تفریحی چادگان است را با دو قایق موتوری تقسیم کرده و برای جلوگیری از حوادث گشت می‌دهیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول