اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

همه ویژگی‌های رهبر اسلامی در آیت‌الله خامنه‌ای متبلور است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: رهبر جامعه اسلامی دارای ویژگی‌هایی چون شجاعت و مدیریت است که همه آن‌ها امروز در آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تبلور یافته است.

همه ویژگی‌های رهبر اسلامی در آیت‌الله خامنه‌ای متبلور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به صف‌آرایی همیشگی حق و باطل در طول تاریخ اظهار کرد: به تعبیر امام راحل(ره) پیامبران الهی همگی در یک دست خود کتابی آسمانی برای هدایت مردم و در دست دیگر ابزار جنگ و جهاد با دشمنان خدا را داشته‌اند.

وی ادامه داد: لازمه اینکه حق و حقیقت باقی بماند، جهاد در راه خداست و این جهاد تنها به نبرد با دشمنان محدود نمی‌شود بلکه کوشش برای تقویت اسلام به هر روش مشروع جهاد محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به انواع جهاد در راه خدا ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) نیز با انفاق مال و دارایی خویش در راه اسلام نوعی از جهاد در راه خدا را محقق کرد.

وی ادامه داد: رهبر جامعه اسلامی دارای ویژگی‌هایی چون شجاعت و مدیریت است که همه آن‌ها امروز در آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تبلور یافته است.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: در دوران‌های گذشته و رژیم‌های پادشاهی که بر ایران حکومت می‌کردند، افرادی بی‌کفایت و بی‌سواد بر مردم مسلط بودند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام خان و رعیتی باقی مانده همین سلسله‌های پادشاهی بوده است گفت: این شکل از حکومت در اسلام پذیرفته نیست زیرا در مدل اسلامی حکومت، امام معصوم(ع) یا نماینده و جانشین او باید بر مسند بنشیند.

وی اضافه کرد: جهاد در راه خدا به وسیله استفاده صحیح از قلم و هنر نیز امکانپذیر است به طوری که برخی شعرای دوران اهل بیت(ع) در بیان مصیبت‌ها و تلاش‌های ائمه شعرهایی را سروده و مورد تشویق قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اهمیت جهاد و شهادت در اسلام افزود: قرآن کریم در 32 مورد این موضوع را یادآوری کرده است زیرا هیچ مسئله‌ای با ارزش‌تر از جهاد در راه خدا و کشته شدن در راه او نیست.

این مرجع تقلید گفت: شهادت در راه خدا عالی‌ترین نوع جهاد به شمار می‌رود و در این راه سربازان اسلام باید به توصیه‌های مراجع تقلید و ولی فقیه گوش فرا دهند.

وی با اشاره به کتاب صحیفه نور بیان داشت: همه مردم ایران به ویژه سپاهیان و نیروهای مسلح باید این کتاب را مطالعه کرده و از رهنمودهای با ارزش امام خمینی(ره) بهره‌مند شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: در زمینه مطالعه آثار و سخنان امام راحل(ره) بهره‌گیری از دفتر تبیان نیز مفید است زیرا این کتاب در بیش از 50 جلد به زیور طبع آراسته شده و شامل موضوعات گوناگونی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم وصیت‌نامه سیاسی – الهی امام خمینی(ره) را از دیگر کتاب‌هایی دانست که مطالعه آن برای همه مردم مفید است و افزود: رهنمودهایی که در این وصیت‌نامه وجود دارد بی‌نظیر بوده و باید مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

وی عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری کرده و قله‌های علم و دانش را فتح کرده و این مهم در سایه جهاد علمی جوانان این مرز و بوم محقق شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است گفت: کسانی که در انتظار ظهور هستند باید به حفظ این انقلاب کمک کنند.

این مرجع تقلید بر ضرورت توجه به نماز اول وقت و سحرخیزی برای عبادت خداوند تاکید و تصریح کرد: افرادی که مایل به اصلاح جامعه هستند ابتدا باید خودسازی کنند.

وی افزود: همه ما سرباز امام زمان(عج) هستیم و باید برای روزی که ایشان ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند تلاش کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول