اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون مساجد خراسان ‌رضوی:

توانمندی‌های مساجد خراسان‌رضوی در میدان شهدا ارائه می‌شود

خبرگزاری‌فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی گفت: نمایشگاه توانمندی‌های 20‌ ساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان 23 مهرماه در میدان شهدا برگزار می‌شود.

توانمندی‌های مساجد خراسان‌رضوی در میدان شهدا ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌حسین عبداللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه تاکید بر حضور پررنگ کانون‌های مساجد و استعداد‌یابی نخبگان مسجدی دارد.

وی افزود: این نمایشگاه با ظرفیت 40 غرفه در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی در تمام سطوح سنی، برنامه‌ها و دستاوردهای متنوعی را ارائه می‌کند؛ همچنین از مجموع غرفه‌ها 11 غرفه را شهرستان‌های خراسان‌ رضوی به ارائه توانمندی‌های خود اختصاص داده‌اند.

عبداللهی گفت: یکی از کارویژه‌های مسجد ارائه الگو برای کودکان و آشنایی آنها با آموزه‌های قرآنی‌ بوده، از این رو در این نمایشگاه نگاه جدی به کودکان شده است.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت موفق کانون‌های مساجد روستایی خراسان‌رضوی خاطر‌نشان کرد: تعداد کانون‌های مساجد روستایی در استان بیش از کانون‌های شهری است.

این مسئول افزود: خراسان‌رضوی دارای هزار و 250 کانون فرهنگی هنری مساجد است که از این تعداد، 475 کانون شهری و 778 کانون روستایی مشغول به فعالیت هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی فراخوان نمایشگاه از ماه‌ها قبل صورت گرفته است و براساس خبر دریافتی از دبیر‌خانه نمایشگاه 254 نخبه مسجدی و کانونی معرفی می‌شوند.

وی افزود: 30 طرح، 55 جلد کتاب و 40 نشریه در معرض بازدیدگنندگان قرار می‌گیرد و 10 اثر فاخر این کانون‌ها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

عبداللهی از حضور چهار غرفه موضوعی خبر داد و گفت: این چهار غرفه با موضوع عفاف و حجاب، بیداری ‌اسلامی، ایثار و شهادت و مهدویت آغاز به‌ کار می‌کنند.

وی با بیان محورهای اصلی نمایشگاه تاکید کرد: نخبگان و برگزیدگان، ایده‌های برتر، فعالیت‌های شاخص و تولیدات و آثار محور‌های این نمایشگاه هستند و هر کانون بنا بر نحوه فعالیت خود در محورهای ذکر شده به ارائه دستاوردها می‌پردازد.

عبداللهی از برپایی 11 کانون در دانشگاه‌های خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: دانشگاه با عنوان سنگر علمی انقلاب اسلامی نیازمند آمیختگی با کانون مساجد و حرکت به سوی هدف واحد است.

وی ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی فرصتی برای به منصه ظهور رساندن ایده‌های ناب و نوین است.

عبداللهی با توصیف چگونگی تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد گفت: در ابتدا باید مسجد متقاضی شود و پس از آن بررسی مسجد در ابعاد مختلف از جمله فضای مناسب برای فعالیت، همجوار نبودن با کانون دیگری، ارائه دقیق کاربرگ‌ها و صلاحیت مدیر معرفی شده از سوی مسجد شروط لازم برای تاسیس است.

وی یادآور شد: بودجه اختصاصی کشور برای تاسیس هر کانون 400 هزار تومان بوده که مکفی نیست و نیازمند مساعدت خیرین و دیگر اقشار مرتبط است.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی با نگاه ویژه به این مسئله بودجه‌ای برای تاسیس 500 کانون در روستاها در چند سال پیش اختصاص داد و از همین حیث تعداد کانون‌های مساجد روستایی بیشتر است.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول