اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید دانشگاه‌های کردستان

اساسنامه آکادمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در کردستان تصویب شد

خبرگزاری فارس: اساسنامه آکادمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان کردستان با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های استان در چند بند به تصویب نهایی رسید.

اساسنامه آکادمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در کردستان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان یکشنبه‌شب در سومین جلسه آکادمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی اظهار کرد:  آکادمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان با هدف تبیین و ترویج اصول و اهداف تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و تعلیم و تربیت نیروهای جوان و تشویق و ترغیب مردم به حفظ سلامتی و تندرستی تدوین شده است.

کوروش ویسی تصریح کرد: این اساسنامه در راستای تحقق وظایف وزارت ورزش و جوانان و کمک به ارتقا سطح فرهنگی و پویایی علمی و مشارکت در دستاوردهای علمی و فنی بشر و فراهم‌سازی امکانات مناسب برای دانشجویان، مربیان و اساتید و سایر دست‌اندرکاران علوم ورزش تصویب شده است.

وی در ادامه به اهداف آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی استان کردستان اشاره کرد و گفت: تبیین و ترویج اصول و اهداف علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی و آشنا کردن جامعه با آرمان‌ها و اهداف آکادمی، مطالعه و پژوهش و بهره‌گیری از علوم ورزشی در راستای رشد و توسعه و ارتقا سطح عملکرد ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران امر ورزش، ارائه خدمات مشاوره‌ای به منظور رشد و توسعه ورزش به سازمان‌های ذیربط به ویژه شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، مسکن و راه‌سازی و بهزیستی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان فراهم‌سازی تسهیلات و ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و کارگاه‌های تخصصی در زمینه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سطح استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر اهداف آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزش استان عنوان کرد.

یک عضو دیگر هیئت علمی دانشگاه‌های کردستان نیز در این جلسه بر بهره‌گیری از علم برای رسیدن به مقام‌های قهرمانی در حوزه ورزش در استان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با احیای پایگاه قهرمانی استان از علم ورزشی بیشترین استفاده را در سطح استان ببریم.

سعیدصادقی بروجردی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 نیروی تحصیلکرده بالای لیسانس و 15 دکترای تربیت‌بدنی در این استان وجود دارد، افزود: این افراد سرمایه‌های عظیم استان هستند که باید از توان و ظرفیت‌ها آنان در راستای رسیدن به اهداف توسعه‌طلبانه امر ورزش استفاده کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول