اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

معلولیت پرورش توانمندی‌ها را در پی دارد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: معلولیت یک آزمون برای پرورش سایر توانایی‌های انسان است.

معلولیت پرورش توانمندی‌ها را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان‌وبلوچستان، رجبعلی شیخ‌زاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: سهم سه درصد قانونی معلولان از حوزه استخدامی دستگاه‌های اجرایی با احصای حوزه‌های کاری مناسب برای آنان محقق خواهد شد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر حفظ استقلال معلولان در جامعه گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که شهروندان معلول از زندگی در کنار خانواده و اجتماع رضایت داشته باشند و تسهیلات لازم برای حفظ آرامش و امنیت آنان فراهم شود.

شیخ‌زاده تصریح کرد: در بخش رعایت حقوق شهروندی از اشتغال تا مناسب‌سازی محیط نسبت به معلولان به ویژه نابینایان غفلت‌های زیادی در جامعه انجام گرفته که باید مدیران برای جبران آنها اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: معلولیت یک آزمون و پرورش توانایی‌های فرزندان با یک معلولیت خاص آزمونی بزرگتر برای والدین است.

معاون استاندار سیستانو‌بلوچستان بیان داشت: خانواده‌های دارای فرزندان معلول که نسبت به توانمندسازی آنان در خانه و اجتماع کوشش می‌‌کنند ارزشمند و قابل احترام هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم از راه‌اندازی رشته مهارتی قالی‌بافی ویژه نابینایان استان در آینده نزدیک خبر داد.

محمد جهانتیغی افزود: اخیرا گروه نابینایان مرودشت استان فارس در طرحی ابتکاری اقدام به بافتن تابلو فرش از طریق نقش نوشته شده با حروف بریل کردند که این طرح در سیستان‌وبلوچستان نیز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول