اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

کاهش 60 درصدی بیماری تب مالت در بناب

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از کاهش60 درصدی بیماری تب مالت در شهرستان بناب خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال گذشته 78 مورد ابتلا به این بیماری به ثبت رسیده بود که در سال‌جاری به 32 مورد تقلیل یافته است.

کاهش 60 درصدی بیماری تب مالت در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، بهداد زندیه پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، در شش ماهه نخست سال گذشته 78 مورد ابتلا به این بیماری به ثبت رسیده بود که در سال‌جاری به 32 مورد تقلیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال‌جاری، برای کنترل این بیماری، واکسیناتورهای دامپزشکی در بناب عمل واکسیناسیون را بر روی 4 هزار و 95 راس گاو و گوساله، 41 هزار راس بز، بره و بزغاله و نیز 364 راس گاو بالای دو سال به انجام رسانده‌اند، افزود: این امر موجبات کاهش بروز این بیماری در سطح منطقه را فراهم کرده است.

زندیه توسعه آموزش‌های لازم در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای بهره‌برداران بخش دامی را از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک ذکر کرد و افزود: همکاری مردم در تهیه مواد خام دامی از مراکز مورد تائید به صورت بهداشتی، خواهد توانست سازمان‌های مسئول در امر مراقبت از بهداشت عمومی را در انجام وظایف خود یاری کرده و هزینه‌های درمان را با جلوگیری از هدررفت وقت و سرمایه خانواده‌ها به حداقل آن کاهش دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان، از مردم خواست به عنوان وظیفه شرعی و اجتماعی خود، هرگونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید فرآوری، بسته‌بندی و عرضه محصولات دامی را به شبکه دامپزشکی شهرستان متبوع خود اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی قانونی در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته شود. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول