اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ‌به مناسبت سالگرد شهدای وحدت

خون شهدای وحدت رمز پایداری در ‌سیستان و بلوچستان‌

خبرگزاری فارس: امروز با ایجاد امنیت و استحکام بیش از پیش وحدت شیعه و سنی، خون شهدای وحدت در سیستان و بلوچستان به ثمر نشسته است.

خون شهدای وحدت رمز پایداری در ‌سیستان و بلوچستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بازنگری انفجارها و آدم کشی‌های چند سال اخیر در سیستان‌ و بلوچستان و شهادت شماری از مردم بی‌گناه شیعه و سنی، به ویژه کودکان و نوجوانان به خوبی نشان می‌دهد که هدف جنایتکاران ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

در حادثه تروریستی پیشین شهرستان سرباز با شهید و مجروح شدن مردم شیعه و سنی به وضوح مشخص شد که ادعای دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه آنان است.

امنیت به وجود آمده در سیستان و بلوچستان حاصل خون شهیدان است

استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت سالگرد شهدای وحدت اظهار داشت: امنیت حاکم در سیستان و بلوچستان حاصل خون تمام شهدای سیستان و بلوچستان به ویژه شهدای وحدت است.

حاتم ناروئی یادآور شد: بعد از انفجاری که در آن شهید بزی و آسوده به درجه شهادت نائل آمدند، دیگر هیچ انفجاری به این شکل در سیستان و بلوچستان رخ نداده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اکنون این استان جزو امن‌ترین استان‌های کشور بوده که این شرایط به برکت خون شهیدان به ویژه شهدای وحدت و دیگر شهدای تشیع و تسنن به وجود آمده است.

این مسئول ادامه داد: شهیدان ما با ایثار و گذشتن از جان خود، در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و بعد از آن در سیستان و بلوچستان، شهید شوشتری و همراهانشان، شهدای نیروی انتظامی، سپاه، بسیج برای ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهدافشان، از خون و زندگی خود گذشتند.

وی اذعان داشت: شهید شوشتری با هدف ایجاد وحدت، امنیت و کار و تلاش وارد سیستان و بلوچستان شد و به مقام پر فیض شهادت نائل آمد، این شهادت‌ها و خون دادن‌ها پاسداری می‌خواهد.

ناروئی خاطرنشان کرد: هم اکنون با وجود مشکلات اعتباری کار و تلاش و خدمت بی منت در سایه امنیت در سیستان و بلوچستان جاری و ساری است، پروژه‌های بسیاری برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ها، انتقال آب از دریا به استان، استحصال آب از ژرفای سیستان، گاز رسانی، راه آهن، احداث 10 بیمارستان، سدها، اسکله‎ها و غیره است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این‌ها قطعا جزئی از اهداف شهید شوشتری و عزیزان بوده و ما هم خودمان را پیرو خط و اندیشه و تفکر شهیدان می‌دانیم.

این مسئول اذعان داشت: باورم این است که برای یک کار فرهنگی ارزشمند باید جای جای کشور را به نام این شهیدان ارزشمند نام‌گذاری کنیم.

وی گفت: فرودگاه زاهدان باید به نام شهدای وحدت باشد، پل پیشین به نام شهدای وحدت، بسیاری دیگر از پروژه‌ها، همچنین جاده زاهدان تا دشتک به نام شهیدان دولتی مقدم، از دشتک تا سیستان به نام شهید آیت‌الله سید محمد تقی طباطبایی و دیگر شهیدان نامگذاری شده است.

شهادت شهدای تروریستی پیشین باعث اخوت بیشتر اقشار شیعه و سنی شد

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهادت عزیزان در حادثه تروریستی منطقه پیشین نه تنها خدشه‎ای به وحدت و اخوت برادران بلوچ و شیعه وارد نکرد بلکه باعث شد تا اتحاد و انسجام بین اقوام مختلف بیشتر شود.

حجت‌الاسلام برهان باقری ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهدای وحدت و نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لکزایی اظهار داشت: شهادت عزیزان در حادثه تروریستی منطقه پیشین نه تنها خدشه‌ای به وحدت و اخوت برادران بلوچ و شیعه وارد نکرد بلکه باعث شد تا اتحاد و انسجام بین اقوام مختلف بیشتر شود و با اقتدار و جدیت بیشتر راه سردار شوشتری را در ایجاد وحدت آفرینی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حبیب لکزایی در زمینه وحدت آفرینی نگاه رهبر و نظام را دنبال می‎کرد افزود: همگان باید تلاش کنند تا موانع وحدت و همدلی را از میان برداریم، زیرا توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور فقط از طریق همدلی و همیاری همه اقشار جامعه و اعتماد متقابل میان آن‌ها و مسئولین امکان‌پذیر خواهد بود.

باقری بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی شعار اصلی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است، و ما هرگز سخنی از این بزرگوار علیه مذاهب مختلف نشنیده‌ایم و این نشانگر اهمیت وحدت است.

ایجاد وحدت و امنیت آرمان شهید شوشتری و همرزمانش بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: آرمانی را که شهید شوشتری و همراهانش دنبال می‌کردند، امنیت و وحدت بود که امروز به ثمر نشسته است.

رجبعلی شیخ‌زاده افزود: اگر امنیت خدشه‌دار شود ناگزیر به فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌انجامد.

وی ادامه داد: اگر انس و الفت در جامعه بیشتر باشد و وحدت و هماهنگی بیش از پیش در جامعه توسعه پیدا کند دیگر جایی برای کسانی که بخواهند تفرقه و اختلاف ایجاد کنند نمی‎ماند، با این نگاه شهید شوشتری به دنبال بومی‌سازی امنیت و توسعه آن بودند.

معاون سیاسی امنیتی سیستان و بلوچستان گفت: مراسمی که منجر به شهادت ایشان و همراهانشان شد، گردهمایی برای استحکام وحدت بود که بعد از آن نگاه به وحدت بین اقوام و طوایف و مذاهب مختلف در استان تغییر کرد، امروز کمترین سخنرانی را داریم که بخواهد از وحدت صحبت کند و از شهدای وحدت نام نبرده و از ایشان به نیکی یاد نکند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آن همایش، نخستین گردهمایی برای تقویت وحدت نبود بلکه پیش از آن نیز شهید شوشتری و همراهانشان اقدامات بسیار موثری را در این زمینه انجام داده بودند.

به گفته مسئولان امنیتی و انتظامی هم اکنون شاهد امنیت بسیار مطلوب در سیستان و بلوچستان هستیم و زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت نیز در جای جای این استان به ویژه در مناطق محروم در حال انجام است.

وحدت و هماهنگی یک شعار نیست باید قلبا به آن ایمان داشته و در رفتار نشان دهیم، مدیران باید در عملکرد خود وحدت و هماهنگی را اصل قرار دهند حرفی نزنند و تصمیمی نگیرند که به وحدت ایجاد شده خدشه وارد کند.

در اقدامی تروریستی جمعی از فرماندهان سپاه، سران و معتمدان و مردم و شیعه و سنی در بخش پیشین شهرستان سرباز در تاریخ 26 مهر ماه سال 1388 به فیض شهادت نائل آمدند.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد

گزارش از: شیبا سرگزی

خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول