اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

هزینه 900 میلیاردی دولت در مسکن مهر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت تاکنون در بخش مسکن مهر استان 900 میلیارد تومان هزینه کرده است.

هزینه 900 میلیاردی دولت در مسکن مهر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی به افتتاح بخشی از پروژه‌های مسکن مهر استان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این سایت‌های مسکونی 11 باب مدرسه، 13 باب مسجد، یک باب درمانگاه، سه سالن ورزشی، 26 باب مغازه تجاری و دو باب نانوایی احداث شده است.

وی افزود: این در حالی است که فضای سبز مورد نیاز این واحدها نیز تامین شده و خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، تلفن و فاضلاب شهرهایی که گازکشی شده، تامین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه‌ها 190 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: برای 10 هزار و 545 نفر نیز اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی وضعیت استان را در بخش مسکن مهر خوب توصیف کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی در این زمینه در رتبه دوم کشوری قرار دارد و در بخش ارائه خدمات و امور زیربنایی در استان اقدامات بی‌نظیری انجام شده است.

رشید افزود: سهم خراسان جنوبی در بخش مسکن مهر شهری 28 هزار و 500 واحد و در مسکن روستایی 29 هزار و 600 واحد مسکونی بوده و امید است تا پایان دولت دهم تمامی این تعهدات به انجام برسد.

وی با بیان اینکه تنها در بخش مسکن مهر در خراسان جنوبی بالغ بر 900 میلیارد تومان از سوی دولت نهم و دهم هزینه شده است، گفت: مسکن مهر در راس خدمات دولت نهم و دهم قرار داشته و تاکنون به نحو مطلوبی این امر اجرایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 5.7 درصد است، افزود: خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور است، اما با این حال هنوز مشکلاتی در بخش اشتغال در استان وجود دارد که باید در راستای حل آنها بیش از پیش تلاش کنیم.

رشید ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و تصویب شورای عالی شهرسازی کشور 292 هکتار از اراضی مجموعه دهلکوه بیرجند به محدوده خدمات شهری الحاق شد.

وی تصریح کرد:  مقدمات و اقدامات لازم برای استفاده اهالی مهرشهر از خدمات شهری به انجام رسیده و ساکنان این منطقه می‌توانند از مزایای خدمات شهری برخوردار شوند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول