اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم:

بارندگی قم کمتر از 60 درصد میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به نامساعد بودن وضعیت سرانه آب در قم گفت: بارندگی قم کمتر از 60 درصد میانگین کشوری است.

بارندگی قم کمتر از 60 درصد میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان قم، سید حسن رضوی در جلسه شورای اسلامی استان قم در مورد وضعیت سرانه آب استان گفت: متأسفانه با اتفاقاتی که در بالادست حوزه آبریز قم رخ داده است سرانه آب استان در دو دهه اخیر به کمتر از نصف کاهش یافته و وضعیت از مرز بحران نیز گذشته و به مرحله تنش آبی رسیده است.

وی با اشاره به میانگین بارندگی استان اظهار کرد: میانگین بارندگی استان در مقایسه با کشور کمتر از 60 درصد است و حتی این مقدار بارندگی نیز به دلیل پراکندگی هیچ بهبودی در وضعیت آب استان ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم در مورد برداشت غیرمجاز از چاه‌ها افزود: برداشت‌های غیر مجاز خطر جدی برای منابع آبی استان است که متأسفانه قانون جدید هم نتوانسته قدرت لازم را برای برخورد ایجاد کند.

وی همچنین مصرف غیر مجاز آب کشاورزی در صنایع را که بیشتر از طریق فروش توسط تانکرها انجام می‌شود تخلف دانست و اعلام کرد: کارخانه‌هایی که از آب کشاورزی به عنوان آب مصرفی خود استفاده می‌کنند متخلف هستند و با آنها برخورد خواهد شد.

رضوی مهم‌ترین مشکل بخش آب استان را کمبود و نبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: متأسفانه عدم تخصیص اعتبارات لازم به بخش آب سبب شده بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و یا انجام نشده باقی بماند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول