اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد

دستگاه «آر وی آر» فرودگاه تبریز معطل اعتبار برای ترخیص از گمرک

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه «آر وی آر» فرودگاه تبریز خریداری و منتظر اعتبار برای ترخیص از گمرگ است.

دستگاه «آر وی آر» فرودگاه تبریز معطل اعتبار برای ترخیص از گمرک

امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس قول مساعدتی که معاونت برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی داده به زودی اعتبار این امر نیز از طریق استانی تامین و شاهد نصب و راه‌اندازی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه «آر وی آر» خریداری و منتظر اعتبار برای ترخیص از گمرگ است، افزود: در صورت تامین حتی کمتر از 50 درصد اعتبار این دستگاه می‌توان زمینه نصب و راه‌اندازی آن را در فرودگاه تبریز فراهم آورد.

وی ضمن تاکید بر تعمیر باند فرودگاه بین‌المللی تبریز افزود: انجام این اقدام عمرانی در فرودگاه بین‌المللی تبریز می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا با هزینه کمتر این مجموعه به دستگاه «آر وی آر» مجهز شود که در این مورد نیز هماهنگی لازم با فرودگاه تبریز صورت گرفته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این دستگاه در حال حاضر در شش فرودگاه کشور نصب و راه‌اندازی شده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هشت فرودگاه دیگر از جمله فرودگاه تبریز نیز مجهز به این دستگاه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال با نصب دستگاه «آر وی آر» در فرودگاه تبریز دیگر در زمستان شاهد بروز مشکلات ناشی از شرایط جوی در حمل و نقل هوایی استان نباشیم.

اواخر سال گذشته با لغو پی در پی پرواز وزیر راه و ترابری وقت و وزیر راه و شهرسازی فعلی به دلیل شرایط جوی، مه‌آلوده بودن و عدم دید کافی در فرودگاه بین‌المللی تبریز، احساس نیاز به دستگاه «آر وی آر» در مجموعه بین‌المللی تبریز که جزو فرودگاه‌های ترانزیتی چه از نظر بار و چه از نظر مسافر است، دو چندان نمود پیدا کرد.

متاسفانه تامین اعتبار این دستگاه در میان دستگاه‌های استانی و کشوری در کش و قوس قرار گرفت که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌ای نزدیک به 12 میلیارد ریالی به دلیل افزایش قیمت این دستگاه از 9 میلیارد ریال به 20 میلیارد ریال طی یک سال گذشته، تاخیر نزدیک به یک‌ساله را نیز در راه‌اندازی و نصب این دستگاه در فرودگاه تبریز به دنبال داشت که امیدواریم با همت شرکت فرودگاه‌های کشور شاهد افزایش هزینه و زمان نصب دستگاه «آر وی آر» به دلیل تعلل مسئولان نباشیم.

یادآور می‌شود دستگاه «آر وی آر» قابلیت افزایش دید در شرایط جوی بد و از جمله در مه را تا کمتر از 500 متر میسر می‌سازد و جزو نیارهای اساسی در فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول