اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تاکید کرد

احیای ورزش‌های بومی و محلی در مدارس کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: ورزش‌های بومی و محلی در مدارس این استان احیا شوند.

احیای ورزش‌های بومی و محلی در مدارس کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر توجه به ورزش‌های بومی و محلی اظهار داشت: اجرای ورزش‌های بومی و محلی در مدارس بر افزایش روحیه نشاط و شادابی دانش‌آموزان تأثیر به سزایی می‌تواند داشته باشد.

وی بیان داشت: ورزش‌های بومی و محلی علاوه بر اینکه دارای تحرک بالا هستند به دلیل وجود قاعده‌های خاص بازی، فکر و اندیشه دانش‌آموز را نیز به کار می‌گیرند.ورزش‌هایی مانند پهلوانی و زورخانه‌ای از دیرباز به عنوان برنامه‌های آیینی و مذهبی تلقی می‌شوند و فکر و جان افراد را به طور همزمان پرورش می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر اینکه ورزش‌های محلی و بومی با کمترین هزینه و در فضاهای مختلف قابلیت اجرایی دارند و امکانات چندانی را نیاز ندارند. 

نجار با تاکید بر احیای ورزش‌های بومی و محلی در مدارس و سطح جامعه خاطرنشان کرد: این ورزش‌ها قابلیت‌های بلایی را دارند و جمعی بودن آنها روحیه همکاری و تعاون را نیز تقویت می‌کند.

ابراهیم شیخ‌بهایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش از اجرای ورزش‌های مختلف در مدارس، سالم‌سازی و تقویت بعد جسمانی دانش‌آموزان است.آموزش و پرورش کمک بزرگی به ورزش قهرمانی می‌کند.

مهدی صدفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه گفت: به دلیل تقارن 13 آبان با عید غدیر خم، مراسم ویژه این روز به 12 آبان ماه موکول شده است.

وی افزود: این برنامه قبل از خطبه‌های نماز جمعه آغاز شده و مراسم راهپیمایی بعد از نماز باشکوه جمعه تا میدان بسیج کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول