به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، رستم زرودی در جلسه شورای آموزش و پرورش که عصر امروز برگزار شد، گفت: ارتباط اولیای دانشآموزان با مدرسه و مسئولین آموزش و پرورش در گذشته فقط یا در ارتباط با بحران تربیتی بوده و یا بحران اقتصادی که این موضوع امروزه دگرگون شده و اولیای دانشآموزان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در روند تربیتی و آموزشی دانشآموزان ایفا میکنند.
وی افزود: خدا را شاکریم که تعلیم و تربیت رشد یافته و به جایگاهی رسیده که تلاشها و بررسیهای وافری در انتخاب معلمان، نوع آموزش و مکان آموزش صورت میگیرد.
زرودی با اشاره به مشکلات مالی و هزینههای ضروری مدارس و سیستم آموزش و پرورش اظهار داشت: یک مدیر مدرسه با انبوهی از مشکلات به خصوص مشکلات مالی مواجه بوده و نمیتوان این هزینهها را نادیده گرفت.
وی افزود: ارگانهای مختلف باید نیم نگاهی به آموزش و پرورش داشته باشند زیرا که موفقیت این سیستم به همه ما ارتباط داشته و پیامدهای بیتوجهی به آن جبرانناپذیر است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: باید امکانات آموزش در مدارس بیشتر شده و به بحث تحرک دانشآموزان به خصوص دانشآموزان دختر باید توجه ویژهای داشت.
وی بیان کرد: باید این فقر حرکتی را در دانشآموزانمان از بین ببریم زیرا که اگر به یک دانشآموز دختر در فضای آموزشی امکان تحرک داده نشود آیا در محیط منزل و خانواده این فرصت داده میشود.
فرماندار رامسر کسب رتبه دوم استانی شورای آموزش و پرورش رامسر را تبریک گفته و تصریح کرد: دغدغه تعلیم و تربیت بسیار است ولی اگر با برنامهریزی این دغدغهها پیگیری شود به حداقل خواهد رسید.
رستم زرودی با اشاره به سهم پنج درصد شهرداریها در رابطه با هزینههای آموزش و پرورش هر منطقه گفت: دهیاریها هم باید به مدارس روستایی و مدارسی که در مناطق محروم واقعند، رسیدگی کنند.
وی در پایان بحث اعزام دانشآموزان به مناطق محروم را از چند باب قابل تامل دانست و تاکید کرد: دانشآموزان با مناطق محروم آشنا و موضوعات مربوط به جنگ را درک و در آنها انقلاب درونی ایجاد میشود و مورد بعدی اینکه با طی این مسافت طولانی، رنج و سختی سربازان را در طی این مسیر بسیار طولانی در گرما و سرما حس میکنند و اگر در این زمینهها با برنامهریزی وارد شویم میتوانیم بهرهبرداری فرهنگی خوبی داشته باشیم.
انتهای پیام/آ20/گ1003