اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری خلخال:

سرمایه‌گذاری تنها راه برون‌رفت از چالش‌های آینده در خلخال است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری خلخال گفت: جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تنها راه برون‌رفت جنوب استان به ویژه خلخال از مشکلات و چالش‌های اقتصادی و توسعه‌ای است.

سرمایه‌گذاری تنها راه برون‌رفت از چالش‌های آینده در خلخال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: با تغییر زمان برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال این همایش روزهای 6 و 7 آبان ماه با حضور مسئولان ملی و استانی، صاحبان سرمایه و تولید برگزار شده و تلاش می‌کنیم تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و بسیاری از زیر‌ساخت‌های لازم را معرفی و مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه خلخال از ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی و همچنین تولید محصولات دامی و شیلات برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای برگزاری همایش ملی 42 طرح آماده و مهیا شده تا بتوانیم یک فرصت بی‌نظیر را برای معرفی هر چه بیشتر خلخال و کوثر به وجود آوریم.

سرپرست فرمانداری خلخال وجود رودخانه‌های سرشار و فراوان از آب طبیعی، زمین حاصلخیز و معادن غنی را جزو این توانمندی‌ها توصیف کرد و یادآور شد: در این شهرستان در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در مناطق نمونه گردشگری و تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کالا صورت گرفته است که نزدیکی این شهرستان به راه اصلی اردبیل ـ سرچم و راه‌آهن به تقویت این جبهه بیش از همیشه کمک کرده است.

محمدی انتقال آب از قزل‌اوزن را احیاکننده حوزه آب و خاک در این شهرستان توصیف کرد و گفت‌: ما به زودی جشن برداشت آب از قزل‌اوزن را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم این انتقال ثمره آبادانی این خطه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه دبیر اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر نیز بیان داشت:‌ این همایش که مقدمات برگزاری آن بیش از پنج ماه است در حال تهیه و تدارک می‌باشد همزمان با سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اهداف تعیین شده برگزار می‌شود.

ابوالحسن علیپور معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در خلخال، ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم در حوزه اقتصادی ـ اجتماعی، شناساندن توانمندی‌ها و همچنین تبادل اطلاعات و ارتباطات فکری و فرهنگی را از مهمترین رویکردهای برگزاری این همایش اعلام کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این همایش که به مدت دو روز برگزار خواهد شد کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های معرفی توانمندی‌های خلخال و کوثر در زمینه‌های مختلف دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول