اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

آغاز بارش باران در خوزستان از امشب

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های پاییزی خوزستان از امشب خبر داد و گفت: کاهش محسوس دما در خوزستان دور از انتظار نیست.

آغاز بارش باران در خوزستان از امشب

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی خوزستان نشان از مستعد بودن شرایط جوی برای بارش باران دارد و به این دلیل این اداره کل اطلاعیه شماره 60 خود را نیز صادر کرده است.

وی افزود: با جنوبی شدن جریانات سطح زمین و تداوم آن تا حداقل اواسط هفته آینده و همزمان تشکیل و تقویت خط ناپایدار لایه میانی جو به شکل بسته و بریده و تشدید آن تا اواسط هفته آینده انتظار افزایش ابر و سپس شروع بارندگی از اواخر وقت امروز لغایت روز سه‌شنبه وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بارش‌ها به صورت خفیف ولی در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی قابل‌توجه خواهد بود و به این دلیل هشدارهای لازم به مردم داده شده است.

وی افزود: جنوبی شدن جریانات از اواخر روز گذشته آغاز شده و طی روز جاری تا اواسط هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت و این شرایط در خوزستان ماندگار خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار نسبتا ضعیفی در امتداد دریای سرخ در حال تشکیل و تقویت است که با هماهنگی جریانات جنوبی و مرطوب سطح زمین انتظار ابرناکی، افزایش رطوبت و احتمال رگبارهایی را در استان فراهم می‌آورد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و رطوبت و از اواخر وقت تا اواسط هفته آینده همراه با رگبارهای پراکنده و بعضا توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی خاطرنشان کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده و احتمال مه رقیق جهت باد، جنوب غربی تا جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 25 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 39 و ایذه با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول