اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: ترکیه به قانونی بودن محموله هواپیمای روسی اعتراف کرده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: دولت ترکیه به قانونی بودن محموله هواپیمای مسیر مسکو-دمشق اعتراف کرده و همچنین از برخورد نامناسب با مسافرین روسی در زمان توقف این هواپیما ابراز تاسف کرده است.

مسکو: ترکیه به قانونی بودن محموله هواپیمای روسی اعتراف کرده است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که دولت ترکیه اعتراف کرده است که محموله هواپیمای مسیر مسکو-دمشق که در فرودگاه آنکارا توقیف شد، قانونی بوده، ولی باید به آنها اطلاع داده می‌شد.

لوکاشوویچ گفت: طرف ترک در اصل تردیدی در قانونی بودن محموله هواپیما نداشته ولی مدعی است که ترتیب انتقال آن درست نبوده و این مسئله باید اطلاع داده می‌شد.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد که روسیه همچنان اصرار دارد که نمایندگان دولت ترکیه در زمان تحقیقات برخورد نادرستی با اتباع روسی حاضر در هواپیمای متوقف شده داشتند.

وی گفت: بر اساس گفته خود مسافرین روسی، نیروهای انتظامی ترکیه  برخورد نادرستی با آنها داشته و حتی برخورد فیزیکی با برخی از اعضای خدمه پرواز داشته‌اند که اقدامی کاملا غیر قابل قبول است. 

این دیپلمات بلندپایه افزود: در این رابطه ما همچنان بر ضرورت توضیح مقامات آنکارا اصرار داریم. سفیر روسیه در آنکارا تاکنون دو مرتبه با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار داشته و خواستار توضیح مقامات این کشور در خصوص این حادثه شده است.

لوکاشوویچ گفت: در جریان این دیدارها مقامات آنکارا در خصوص طولانی شدن مدت نگهداری شهروندان روسی در داخل هواپیما در هنگام توقف آن و همچنین عدم امکان ملاقات آنها با مقامات دیپلمات روس ابراز تاسف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که امکان ارسال سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا از سوی آمریکا برای گروه‌های مسلح در سوریه اقدامی بسیار خطرناک است.

به گفته وی، چنین اخباری که در برخی رسانه‌ها از آن صحبت می‌شود، نیازمند توجه بسیار جدی هستند، چرا که طی چند روز اخیر، بر اساس اخبار رسیده، دو بالگرد نیروهای دولتی سوریه مورد حمله قرار گرفته و این مسئله گویای ارسال غیرقانونی سلاح از خارج برای گروه‌های مبارز در سوریه است که می‌ تواند برای هواپیمای غیرنظامی در حال پرواز در حریم هوایی این کشور بسیار خطرناک باشد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول