اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نوام چامسکی وارد غزه شد

خبرگزاری فارس: «نوام چامسکی»، اندیشمند و زبان شناس آمریکایی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی زبان شناسی وارد غزه شد.

نوام چامسکی وارد غزه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جمال الخضری»، از نمایندگان مستقل شورای قانونگذاری فلسطین و رئیس هیئت امنای دانشگاه «الاسلامیه» در غزه اعلام کرد، کنفرانس بین المللی زبان شناسی شنبه آینده در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

جمال الخضری تاکید کرد: «نوام چامسکی»، اندیشمند و زبان شناس بزرگ آمریکایی به همراه دست کم 10 استاد بزرگ دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و کانادا برای شرکت در این کنفرانس امشب از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.

چامسکی پس از ورود به غزه در دانشگاه الاسلامیه غزه به خبرنگاران گفت: سفرش به غزه بسیار دشوار بود، ولی سرانجام توانست خود را به این منطقه برساند و از نزدیک چیزهایی را مشاهده کرد که آرزوی دیدن آنها را داشت.

جمال الخضری ورود این اندیشمند بین المللی و حامی مردم فلسطین به غزه را رویدادی بسیار مهم برای همه فلسطینیان دانست، چراکه وی پیش از این بارها تصمیم گرفته بود، به غزه سفر کند که با ممانعت مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شده بود.

نماینده مستقل شورای قانونگذاری فلسطین ادامه داد: چامسکی بر لزوم پایان تحریم‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه تاکید کرده است.

وی گفت: چامسکی از مسئولان صهیونیستی خواسته است، اجازه دهند مردم فلسطین نیز مانند ساکنان دیگر کشورهای جهان در آزادی، صلح و آرامش زندگی کنند.

الخضری افزود: چامسکی شنبه آینده در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی زبان شناسی سخنرانی و با مسئولان برخی از سازمان‌ها و نهادهای فعال در امور حقوق بشر در غزه دیدار خواهد کرد.

چامسکی قرار است، دوشنبه آینده از اردوگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه بازدید کند.

الخضری گفت: محور اصلی سخنرانی چامسکی در دانشگاه الاسلامیه غزه انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی و آینده سیاست خارجی آمریکا در منطقه خواهد بود.

وی در پایان افزود: چامسکی و دیگر شخصیت‌های دانشگاهی خارجی با همکاری و هماهنگی مستقیم طرف مصری و از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول