اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم مطرح کرد

ضعف آموزش‌های عمومی در زمینه ازدواج

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: در زمینه ازدواج در جامعه ما کاستی‌هایی وجود دارد که ضعف آموزش‌های عمومی از مهم‌ترین این کاستی‌ها است.

ضعف آموزش‌های عمومی در زمینه ازدواج

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج اظهار داشت: این موضوع یکی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ما است.

وی ادامه داد: باید تمام دستگاه‌ها و مسئولان در این زمینه احساس مسئولیت کرده و با تمام توان خود وارد این عرصه شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ابراز داشت: امور زنان و خانواده استانداری قم در طول سال برنامه‌هایی در ارتباط با فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج دنبال می‌کند.

وی گفت: ازدواج آگاهانه، به هنگام، پایدار و آسان شعاری است که در جریان این برنامه‌ها پیگیری شده و در ارتباط با آن فعالیت‌ها شکل می‌گیرد.

ظهیری با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در طول سال دنبال می‌شود ابراز داشت: مهم‌ترین فعالیت در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و در اختیار قرار دادن کتابنامه‌های پژوهشی در میان اقشار مورد نظر است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌هایی در رابطه با باید و نبایدهای خانواده سالم و مسائل مرتبط با ازدواج در قالب طرح‌های مدون در اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری قم انجام شده که به صورت کتاب‌هایی در مناسبت‌های مختلف در میان اقشار مختلف جامعه توزیع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم بیان داشت: برنامه‌های آموزشی ما در سه سطح آموزش‌های قبل از ازدواج، آموزش بدو ازدواج و آموزش‌های تحکیم خانواده دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: یک سری از دوره‌های آموزشی نیز در قالب آموزش برای پیشگیری مسائلی که خانواده را تضعیف می‌کند، دنبال می‌شود که آموزش برای پیشگیری از اعتیاد و کنترل‌های اجتماعی از جمله آنها است.

ظهیری ادامه داد: این آموزش‌ها با کمک نهادهای متولی در هر حوزه مانند اداره‌کل بهداشت، هلال احمر، کمیته امداد، اداره‌کل زندان‌ها و دیگر نهادهای مربوط برگزار می‌شود.یکی از این دوره‌ها طرح مطلع مهر است که امسال در سطح ادارات استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه این طرح به طور فراگیر در استان‌ها انجام می‌شود اظهار داشت: طرح مطلع مهر برای زوجینی که تازه ازدواج کرده‌اند و در سه بعد روانشناسی، احکام و آموزش‌های پزشکی طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های آموزشی برای درونی کردن حجاب و عفاف و گسترش این فرهنگ در زندگی مردم از دیگر طرح‌هایی است که توسط اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری قم پیگیری شده است.

ظهیری بیان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادارات، پایگاه‌های اجتماعی و پایگاه‌های بسیج از جمله مکان‌هایی هستند که این دوره‌های آموزشی در آنان انجام شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه پیگیری می‌شود، همکاری با انجمن حمایت از زندانیان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده زندانیان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عدم اهتمام در آموزش‌های فراگیر را از مهم‌ترین چالش‌های موضوع ازدواج در استان قم دانست و افزود: باید آموزش‌ها و برنامه‌های ترغیبی مربوط به ازدواج و فرزندآوری از مقاطع پائین و توسط آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی گفت: آموزش عالی باید داوطلبانه در واحدهای آموزشی خود به جای موضوع تنظیم خانواده، مباحث مربوط به ازدواج آسان و آگاهانه را در نظر داشته باشد.

ظهیری اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات باید مردم و متولیان فرهنگی را برای انجام فعالیت‌های ترغیبی ازدواج بسیج کنند تا در این رابطه عزم عمومی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: حوزه باید عهده‌دار این موضوع مهم باشد چرا که ازدواج در مراقبت از سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های فردی و ازدواجی حرف اول را می‌زند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: برای این موضوع یک عزم ملی و عزم و اراده استانی باید شکل بگیرد تا فرهنگ صحیح ازدواج به شکلی که باید در جامعه ترویج شود.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول