اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکمیلی

عاملان حوادث تروریستی در زاهدان و چابهار اعدام شدند

خبرگزاری فارس: دادگستری سیستان‌وبلوچستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عاملان حوادث تروریستی مسجد جامع زاهدان و حادثه تاسوعای چابهار صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.

عاملان حوادث تروریستی در زاهدان و چابهار اعدام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان‌وبلوچستان، در این اطلاعیه آمده است: همانگونه که می‌دانید خطه قهرمان‌پرور سیستان‌وبلوچستان از دیرباز مورد طمع دشمنان قسم خورده نظام اسلامی بوده است.

سرسپردگان مزدور استکبار جهانی قصد داشتند و دارند با ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، اهداف پلید خود را محقق سازند غافل از اینکه مردم مسلمان در این استان، اعم از شیعه وسنی، فارس و بلوچ در طول تاریخ با حفظ وحدت و یکپارچگی خود و زندگی مسالمت‌آمیز دشمن را در تعرض به جان و مال و ناموس و اعتقادات این مردم ناکام گذاشته و ناامید کرده‌اند، به ویژه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مردم شیعه و سنی و عشایر غیور استان در دفاع از آرمان‌های مقدس آن کوچکترین تردیدی به خود راه نداده و خون هزاران تن از پاک‌ترین فرزندان خود را پای نهال انقلاب اهداء کردند.

در سال‌های اخیر که عده قلیلی مزدور اجانب درصدد برآمده‌اند با انجام اقدامات تروریستی آن هم در قبیح‌ترین شکل آن که همانا هتک حرمت مسجد، جمعه و جماعت، قرآن، منبر و محراب و به شهادت رساندن مؤمنان موحد در حال راز و نیاز با پروردگار عالم است، وحدت و یکپارچگی مردم را بهم بزنند.

بحمدالله هربار با حضور مؤثر مردم حزب‌اللهی در صحنه مشت محکمی به دهان آنها وارد شده است.

اقدام چند روز قبل یک تروریست مزدور در تلاش مذبوحانه برای بخاک و خون کشاندن نمازگزاران عزیز شهرستان چابهار آن‌هم در سنگر دشمن‌شکن نماز جمعه که با هوشیاری مردم و اقدام به موقع دلاور‌مردان بسیج عقیم ماند، بهترین گواه بر این مدعاست.

ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی به روح بلند دو شهید والا مقام این حادثه، شهیدان سرافراز آسوده و بزی که با اهدای خونشان از وقوع یک حادثه فاجعه‌آمیز جلوگیری کردند، درود می‌فرستیم و به اطلاع مردم عزیز و همیشه در صحنه می‌رساند صبح امروز یکشنبه مورخه 30 مهر 91 سه تن از عوامل وابسته به گروهک تروریستی که در حوادث گذشته به ویژه انفجار مسجد جامع زاهدان و حادثه تاسوعای شهرستان چابهار نقش مستقیم داشتند پس از محاکمه و دادرسی عادلانه و با انجام تشریفات قانونی به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم و حکم آنها در مراجع عالی قضایی کشور به تایید رسیده است، در زندان مرکزی زاهدان به دار مجازات آویزان و به سزای اعمال ننگین خویش رسیدند.

اسامی معدومین، یحیی چاری زهی فرزند رستم،‌ عبدالجلیل کهرازهی فرزند رسول، عبدالباسط ریگی فرزند محمدرضا است.

بدخواهان خفاش‌صفت بدانند هوشیاری مردم عزیز و نیروهای امنیتی، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) استان اجازه اقدام تروریستی به آنها نخواهد داد و همانگونه که در چند مورد اقدام اخیر ناکام مانده‌اند بحول و توجه پروردگار همچنان در انجام چنین اقدامات جنون‌آمیز ناکام خواهند ماند و سیستان‌وبلوچستان در سایه نظام اسلامی همچنان راه پیشرفت و عمران و آبادانی را خواهد پیمود.

دستگاه قضایی استان نیز با چنین اقداماتی در برخورد قاطعانه با عوامل مخل نظم و امنیت و مزدوران استکبار جهانی و تسریع در صدور اجرای احکام و حدود الهی مصمم‌تر و قاطع‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول