اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران:

اعزام 34 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوی راهیان نور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مازندران از اعزام 34 هزار دانش‌آموز مازندرانی به سرزمین جبهه و شهادت از طریق کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

اعزام 34 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، پیش از ظهر امروز، 280 نفز از دانش‌آموزان دختر پایه دوم دبیرستان شهرستان چالوس در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مازندران در این مراسم گفت: تاکنون 7 هزار نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان سراسر استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

عباس حسین‌زاده تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموزان در قالب 120 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا 15 آذرماه باید 10 هزار دانش آموز دختر دیگر نیز به این اردو اعزام شوند.

حسین‌زاده بیان داشت: مرحله بعدی نیز با اعزام 17 هزار دانش‌آموز پسر بعد از امتحانات نوبت اول اجرایی خواهد شو.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز در جنگ فرهنگی هستیم بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهادت به جوانان تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مازندران ابراز داشت: امروز نسل جوان ما به ویژه دانش‌آموزان باید برای مقابله با این جنگ با سلاح علم و قلم آماده شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه کربلای مازندران در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان حاضر در این اردوها با دیدن یادمان شهدا و مناطق عملیاتی منقلب شدند، گفت: دفاع فرهنگی استراتژی ماست و برای انجام آن شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

* افزایش روحیه ایثارگری و مقاومت

 

فرمانده سپاه ناحیه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به ارتقای فرهنگ شهادت در بین جوانان با اعزام آنها به مناطق عملیاتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنیم باید روحیه ایثارگری و مقاومت را با درک مناطق و موقعیت‌های عملیاتی در دفاع مقدس افزایش دهیم.

علیرضا طاولی یادآور شد: مناطق و موقعیت‌های عملیاتی گواه رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: حضور در این مناطق نشان می‌دهد که رزمندگان ما با دست خالی و با کمترین امکانات در مقابل هجمه‌های فراوان تسلیحاتی و جنگی توانستند مردانه ایستادگی کرده و نگذارند وجبی از خاک پاک کشورمان به دست بیگانگان بیافتد.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس با اشاره به اینکه این مناطق به واسطه خون‌هایی که درآن به زمین ریخته شده مقدس و پاک است، حضور در آن را توفیقی برای بازدیدکنندگان آن عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حضور جوانان در این مناطق معرفت، فهم، شناخت و بصیرت آنان افزایش یابد.

* استقبال گسترده دانش‌آموزان از راهیان نور

 

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس نیز ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، آشنایی نسل جوان با افتخارات ملی، افزایش روحیه دفاعی و مقاومت را از شاخصه‌های این اردوها ذکر کرد و بیان داشت: در این اردو دانش‌آموزان با راه شهیدان، دشمن‌شناسی، ولایت‌محوری و مقاومت و ایثار آشنا می‌شوند.

محمدصادق فرزیب خاطرنشان کرد: این اردو سبب کسب معرفت و بصیرت در دانش‌آموزان شده و در کنار آن مکانی برای پیمان با آرمان‌های شهیدان و امام شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز زمینه  بستر برای تحصیل و امنیت در کشور فراهم شده، مدیون و مرهون ایثارگری و جانفشانی شهدای دوران دفاع مقدس است، اضافه مکرد: اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی ارزشمندترین، موثرترین و مقدس‌ترین اردوی دانش اموزی است.

فرزیب عنوان داشت: در این مرحله 280 دانش‌آموز دختر پایه دوم دبیرستان در قالب شش دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

این مسئول از استقبال گسترده دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای حضور در این اردو خبر داد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول