اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

1.2 میلیون یوآن برای نمایشنامه «مو یان» پیشنهاد شد

تلاش برای خرید دست‌نوشته‌های برنده نوبل ادبیات 2012

خبرگزاری فارس: پس از آنکه «مو یان» چندی پیش برنده جایزه ادبی نوبل شد، دست‌نوشته‌های او قیمت بالایی یافته است و تلاش برای خرید دست‌نوشته‌های وی افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که تنها 1.2 میلیون یوآن برای یک نمایشنامه پیشنهاد شده است.

تلاش برای خرید دست‌نوشته‌های برنده نوبل ادبیات 2012

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شعر و ادب عربی، پس از آنکه «مو یان» چندی پیش برنده جایزه ادبی نوبل شد، دست نوشته‌های او قیمت بالایی یافته است.

بنابر این گزارش رسانه‌های منطقه «سیچوان» چین اعلام کردند «مو یان» از ده سال پیش با یک فروشنده کتاب در این منطقه همکاری داشته است و برای او یک نمایشنامه تلویزیونی نوشته است.

این نمایشنامه تلویزیونی «مو یان» که 200 هزار کلمه است و زندگی مردم «سیچوان» چین را به تصویر می‌کشد قرار بوده فیلمبرداری شود اما به دلایلی این اتفاق رخ نداده است.

اما پس از انتشار خبر موفقیت «مو یان» در کسب جایزه ادبی نوبل، یک تهیه‌کننده تلویزیونی در پکن قصد داشت این نمایشنامه را به 1.2 میلیون یوآن(192 هزار دلار) خریداری کند که با مخالفت «مو یان» مواجه شد.

بنابر این گزارش، «مو یان» از معدود نویسندگان چینی است که برای نوشتن کتاب‌های خود از رایانه استفاده نمی‌کند و بیشتر کتاب‌هایش را دست نویسی می‌کند و برای همین امر دست نوشته‌های وی قیمت بالایی یافته است.

«مو یان» 57 سال دارد و در چین به عنوان یک نویسنده سرشناس مورد توجه مردم و منتقدان قرار دارد اما آثارش اغلب به دلیل تعارض با سیاست‌های دولت مرکزی چین ممنوع‌الچاپ است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول