اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عید قربان

دامپزشکی نظارت خود را بر نذورات شهروندان تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی همدان گفت: در روز عید سعید قربان دامپزشکی همدان، نظارت خود را بر نذورات شهروندان تشدید می‌کند.

دامپزشکی نظارت خود را بر نذورات شهروندان تشدید می‌کند

آرش سامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، اکیپ‌های سیار و ثابت شبکه دامپزشکی همدان به مانند سنوات گذشته اقدام به نظارت بهداشتی از قربانی دام‌ها و نذورات شهروندان می‌کند.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی لازم با کشتارگاه صالح‌آباد انجام و جلساتی نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره) و ایتام برگزار شده تا با هماهنگی و نظارت دامپزشکی همدان نظارت لازم بر قربانی‌ها انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد زیادی بروشور در میان شهروندان توزیع و بنرهایی نیز به منظور اطلاع‌رسانی نکات بهداشتی در سطح شهر نصب می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان به منظور نظارت بهداشتی نذورات خود در روز عید قربان می‌توانند با برقراری تماس با شبکه دامپزشکی همدان و اداره‌کل از خدمات و نظارت‌های اکیپ‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

سامی با بیان اینکه نظارت‌های اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی در محل قربانی نذورات رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: خدمات ارائه شده به شهروندانی که قربانی‌های خود را به کشتارگاه می‌برند نیز رایگان است.

وی ضمن تأکید بر کشتار دام‌ها تحت نظارت بازرسان دامپزشکی افزود: با این کار میزان انتقال بیمار‌های مشترک میان انسان و دام کاهش یافته و از جاری شدن خود در معابر، منازل و مکان‌های عمومی خودداری می‌شود چرا که علاوه بر نجاست از نظر بهداشتی نیز دارای آلودگی‌های زیست‌محیطی است.

رئیس شبکه دامپزشکی همدان در پایان گفت: شبکه دامپزشکی نظارت و بازرسی لازم را بر مراکز عرضه دام زنده برای ارائه به شهروندان انجام می‌دهد تا دام‌های قربانی از سلامت کامل برخوردار بوده و منجر به انتقال بیماری به انسان نشود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول