اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

سرانه مطالعه در بین جوانان مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: سرانه مطالعه در بین جوانان مطلوب نیست و این نگرش باید تغییر کند.

سرانه مطالعه در بین جوانان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: فرهنگ از حساس‌ترین مؤلفه‌های اجتماعی است و توسعه فرهنگی میهن اسلامی از برنامه‌های اساسی است که دولت خدمتگزار به طرق مختلف برای تحقق آن کوشیده و گام‌های ارزشمندی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: فرهنگ و هنر مقوله‌ای پیچیده و گسترده است و فعالیت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف را شامل می‌شود و به دلیل پیچیدگی و گستردگی تمامی ابعاد و نیازهای جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یزدان‌شناس بیان داشت: مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابعاد فعالیت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و سبب افزایش سطح معلومات و بصیرت‌ در جامعه می‌شود به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه ضروری دانست و اضافه کرد: سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف حتی جوانان در حد قابل قبولی نیست و باید این نگرش تغییر کند و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ضروری است.

این مسئول با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ مطالعه و نهضت علمی اذعان داشت: باید برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتابخوانی یک کار انقلابی شود و این مهم نیازمند عزم ملی است.

فرماندار کنگان عنوان کرد: احداث چندین باب کتابخانه در شهرها و روستاهای شهرستان کنگان از افتخارات دولت خدمتگزار است و تقویت و توسعه کمی و کیفی بیشتر کتابخانه‌ها در این شهرستان همواره مورد تاکید مسئولان بوده است.

یزدان‌شناس با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان کنگان در حوزه جمعیتی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی و اقتصادی متذکر شد: باید از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود برای توسعه فرهنگی شهرستان بهره‌ برد و این مهم به صورت جدی در روند توسعه کنگان مورد توجه است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان نیز در این نشست ابراز داشت: در بخش مرکزی کنگان بیش از 6 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

احمد کمالی‌مطلق با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان افزود: اهتمام بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت عوارض نیم درصد برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها امری ضروری است و باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول