اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار خوزستان:

72 باب خانه عالم تا عید غدیر در خوزستان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت:‌ اکنون از 161 خانه عالم حدود 82 واحد افتتاح شده و 72 باب خانه عالم تا عید غدیر افتتاح خواهند شد.

72 باب خانه عالم تا عید غدیر در خوزستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ‌محسن پویا عصر امروز در نشست بررسی و رفع مشکلات فرهنگی روستا‌ها اظهار کرد:‌ طرح برکت یکی از پروژه‌های مهم در روستا‌ها بود که در سال 87 با عنایت مقام معظم رهبری آغاز شد که در این بخش علاوه بر کارهای عمرانی خوبی که در روستا‌ها انجام شد، 161 باب خانه عالم و مسجد در روستاهای استان ایجاد شد.

وی افزود: از این تعداد حدود 82 واحد افتتاح شده و بقیه نیز تا عید غدیر افتتاح خواهند شد که در این زمینه حدود 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: در کنار این مساجد و خانه عالم، غسالخانه‌ها و مدارس برای رشد و توسعه فرهنگی در روستا‌ها ایجاد شد که اگر مجموعه فعالیت‌ها در این دوره با دوره‌های گذشته مقایسه شود میزان کار در این مدت با 15 سال فعالیت برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت خوزستان در روستا‌ها ساکن هستند،‌ ادامه داد: در سال 91 بالغ بر 61 میلیارد تومان و در سال 90 حدود 46 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی در خوزستان هزینه شد که حداقل 30 درصد این اعتبارات در روستا‌ها بوده است.

پویا ادامه داد: برای اجرای کارهای عمرانی در صورتی که کار فرهنگی وجود نداشته باشد، کار عمرانی با مشکل بازدهی و حفظ استمرار فعالیت مواجه می‌شود.

پویا خاطرنشان کرد: به هر پروژه عمرانی باید با اولویت‌بخشی به مسائل فرهنگی پرداخته شود و حفظ اموال با توسعه فرهنگی می‌تواند استمرار یابد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول