اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

معرفی 57 شغل خانگی برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: مجوز 57 رشته مشاغل خانگی در مرکز فنی و حرفه‌ای استان صادر می‌شود که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

معرفی 57 شغل خانگی برای دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی ملامحمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با همکاری اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی طرحی به نام مهر را برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح در سه موضوع انجام می‌شود یکی برای فارغ‌التحصیلانی که مهارت دارند اما گواهینامه ندارند و گروه دوم کسانی که مهارت ندارند باید در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت و آموزش‌های لازم را ببینند و گواهینامه دریافت کنند و گروه سوم کسانی که مهارت و آموزش‌های لازم را دیده‌اند و باید به آنها تسهیلات اعطا شود.

ملامحمدی ابراز داشت: مجوز 57 رشته مشاغل خانگی در مرکز فنی و حرفه‌ای استان کرمان صادر می‌شود که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی داریم، دولت برای ایجاد شغل برای آنها برنامه‌ریزی کرده است که نیاز به آموزش‌های کاربردی دارند.

ملامحمدی عنوان کرد: 1.5 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص به بخش کشاورزی و روستایی است و در شهر کرمان تخصصی آموزش کشاورزی وجود دارد و به تربیت نیروهای متخصص در این زمینه بر اساس بازار کار  مشغول است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بر حسب دستور رئیس جمهوری شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

وی عنوان کرد: واحدهای صنفی، صنعتی با مراجعه به مرکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند مجوز استاد شاگردی دریافت و تجارب خود را به افراد دیگر منتقل و گواهینامه از سازمان فنی و حرفه‌ای استان دریافت کنند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول