اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان خبر داد

وجود 10 مرکز میان مدت ترک اعتیاد در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان از وجود 10 مرکز میان مدت ترک اعتیاد در استان زنجان خبر داد.

وجود 10 مرکز میان مدت ترک اعتیاد در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گل‌نساء آقا محمدی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بهزیستی در زمینه مواد مخدر پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت مراکز میان مدت ترک اعتیاد در استان زنجان افزود: از رویکردهای اصلی این مراکز مشارکت‌ گروه‌های همتا است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت گروه‌های همتا از جمله اهدافی است که در این مراکز دنبال می‌شود، اضافه کرد: افزایش دستیابی به خدمات و همچنین ارائه خدمات ارزان قیمت نیز از سیاست‌هایی است که در این مراکز مورد توجه است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از قوانین و مقررات وضع شده برای فعالیت این مراکز اضافه کرد: در این مراکز نباید سم‌زدایی دارویی انجام شود.

آقامحمدی همچنین با اشاره به اینکه انجام عمل ترک اعتیاد برای فرد معتاد در این مراکز نباید به صورت اجباری صورت گیرد، افزود: تنها در صورت وجود رضایت‌نامه می‌توان فرد معتاد را در این مراکز ترک داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از مراکز میان مدت ترک اعتیاد موجود در استان زنجان غیرفعال هستند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده انجام اعمال غیرقانونی در این مراکز مشاهده شده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز میان مدت موجود در شهر سجاس به علت نداشتن مجوز مربوط پلمپ شده بود، ادامه داد: در حال حاضر این مرکز آماده اخذ مجوز فعالیت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان نیز یکی از مراکز میان مدت ترک اعتیاد فعالیت داشت، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده مالک این کمپ اقدام به جعل مدرک تحصیلی کرده است و در نهایت از فعالیت این مرکز جلوگیری شد.

آقامحمدی همچنین تصریح کرد: یکی از کمپ‌های دیگر موجود در شهرستان زنجان نیز به علت فوت مالک تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مالکان کمپ‌ها و فضای کمپ باید دارای شرایط لازم و درج شده در قانون باشد، افزود: در صورتی که شرایط لازم وجود نداشته باشد، از فعالیت این کمپ‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول