اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اخباری از همایش باران غدیر/

گشایش سومین همایش باران غدیر با ارائه آثار ادیبان ایران و لبنان

خبرگزاری فارس: آئین افتتاحیه همایش باران غدیر با برگزاری مراسم بزرگداشت بولس سلامه شاعر، نویسنده و پژوهشگر لبنانی همراه خواهد بود.

گشایش سومین همایش باران غدیر با ارائه آثار ادیبان ایران و لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس، هنرمندن، ادیبان و پژوهشگران دعوت شده به سومین همایش باران غدیر در نخستین روز حضورشان در حوزه هنری و پیش از گشایش همایش، با محسن مومنی شریف و دیگر مسئولان این نهاد فرهنگی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

این نشست صمیمانه به منظور معارفه هنرمندان و پژوهشگران شرکت کننده در این همایش با ریاست حوزه هنری و دیگر هنرمندان و مسئولان این نهاد است. در نشست معارفه شرکت کنندگان در همایش باران غدیر با رئیس حوزه هنری، محمدرضا زائری دبیر علمی این همایش نیز حضور خواهد داشت.

این نشست صمیمانه روز شنبه 6 آبان ماه ساعت 10 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

* برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی ویژه سومین همایش باران غدیر

در نمایشگاه هنرهای تجسمی که به عنوان یکی از بخش‌های جنبی سومین همایش بین‌المللی باران غدیر برگزار می‌شود، حدود 40 اثر از هنرمندان شناخته شده کشور در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، گرافیک و عکس به نمایش در خواهد آمد.

مرتضی گودرزی دیباج، کاظم چلیپا، مسعود صالحی، حمید عجمی، علی وزیریان، صداقت جباری، محمد سعید نقاشیان، امین مقدم، خشایار قاضی زاده از جمله هنرمندان صاحب‌نامی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

افتتاح نمایشگاه تجسمی ویژه سومین همایش باران غدیر همزمان با نخستین روز برگزاری این همایش، ساعت 9:30 روز شنبه 6 آبان ماه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به آثار تجسمی می توانند از روز شنبه 6 آبان تا روز سه شنبه 9 آبان ماه از ساعت 9 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

* گشایش همایش با ارائه آثار ادیبان ایران و لبنان

سخنرانی و شعرخوانی «دیاب یونس» از لبنان، «عباسعلی براتی پور» و «محمود اکرامی» از ایران در مراسم گشایش سومین همایش بین‌المللی باران غدیر قطعی شد. آئین افتتاحیه این همایش با برگزاری مراسم بزرگداشت بولس سلامه شاعر، نویسنده و پژوهشگر لبنانی همراه خواهد بود.

دیگر شاعران، هنرمندان و محققان دعوت شده به سومین همایش باران غدیر از جمله غلامعلی حداد عادل، حسین اسرافیلی، مرتضی امیری‌اسفندقه و شاعران و هنرمندانی از کشورهای پاکستان، هند، تونس و ... در دیگر برنامه های این همایش آثار هنری و پژوهشی شان را ارائه خواهند کرد.

یادآور می‌شود سومین همایش باران غدیر از 6 تا 9 آبان به همت حوزه هنری در تهران و مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول