اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«صدای باران» جایزه طلایی جشنواره فیلم «آسیای چین» را کسب کرد

خبرگزاری فارس: فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردانی فیلمساز کردستانی «جلال ساعدپناه» جایزه طلایی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» را از آن خود کرد.

«صدای باران» جایزه طلایی جشنواره فیلم «آسیای چین» را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردانی «جلال ساعدپناه» و به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران و با حضور این فیلمساز سنندجی، بعد از کسب جوایز متعدد در جشنواره‌های مختلف جهان، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» به نمایش درآمد و مورد استقبال خوب تماشاگران قرار گرفت.

به گزارش فارس، میزانسن، تعلیق در سکانس‌ها و همچنین کارگردانی و بازی بازیگران به نظر خانم «پیچی چیائو» تهیه‌کننده از تایوان (رئیس هیئت داوران)، «فانگ لی» کارگردان از چین و «هاتا ایومی» منتقد و نویسنده سینما از ژاپن، اعضای هیئت داوران این جشنواره از دلایل کسب عنوان فیلم برتر توسط «صدای باران» است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای ایران، ژاپن، تایوان، ترکیه، بلژیک، هنگ‌کنگ، آلمان، چین و اقلیم کردستان عراق در شهر هانگوی چین برگزار شد.

فیلم کوتاه «صدای باران» در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن، در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره «یک کشور، یک فیلم» در کشور فرانسه به نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و توانست با کسب بیشترین آرا، جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 47 فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی از آن خود کند.

این جشنواره با نمایش 47 فیلم‌ کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردان 47 کشور جهان در دهکده «آپچت» در نزدیکی شهر کلرمون فران در کشور فرانسه برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول