اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

بستری‌شدن طولانی مدت از عوامل کاهش ارائه خدمات است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بستری‌شدن طولانی مدت را یکی از عوامل کاهش ارائه خدمات دانست و گفت: بستری‌کردن طولانی مدت یک بیمار و اشغال تخت توسط او فرصت را از سایر بیماران می‌گیرد.

بستری‌شدن طولانی مدت از عوامل کاهش ارائه خدمات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کوروش ساکی پیش از ظهر امروز در آیین دومین همایش کشوری ایمنی بیمار که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه بیماری همواره سلامتی مادی و معنوی انسان‌ها را تهدید و فرصت‌ها را انسان سلب می‌کند، اظهار داشت: زمانی که بیماری به درستی تشخیص داده نشود و یا داروی مناسب داده نمی‌شود چه بسا بیماران را تهدید به مرگ می‌شوند و ناتوانی‌هایشان افزایش می‌یابد.

وی بستری‌شدن طولانی مدت را یکی از عوامل کاهش ارائه خدمات دانست و افزود: بستری کردن طولانی مدت یک بیمار و اشغال تخت توسط او فرصت را از سایر بیماران می‌گیرد و موجب شلوغی راهروها و کاهش تعداد تخت می‌شود.

ساکی با اشاره به تغییر نگرش در درمان ادامه داد: اطلاعات و تکامل سازمانی باید افزایش یابد و عوارض دارویی و بیماری را کاهش بدهیم و این کار در حیطه رفتار ناشی می‌شود.

رئیس دومین همایش کشوری ایمنی بیماری با بیان اینکه اشتباهات در درمان همواره وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از این اشتباهات ناشی از فراموشی است اما لازم است تا خدمتگزاران عرصه سلامت با کاهش دغدغه‌های ذهنی به ویژه دغده‌های مالی و افزایش انگیزه در خدمت به جامعه و بیماران، تمرکز خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه افرادی که در عرصه سلامت خدمت می‌کنند به درگاه خدا نزدیک‌تر هستند، گفت: مسئولان و خدمتگزاران عرصه سلامت از آنجایی که با بیماران در ارتباط هستند و برای سلامتی آنها تلاش می‌کنند حتی اگر موفق به بهبود بیماران نشوند مورد رحمت خدا قرار می‌گیرند.

ساکی گفت: متاسفانه نیروهایی که برای سلامتی و درمان بیماران آموزش می‌بینند زمانی که با انگیزه‌های مادی و پست به انحراف کشیده می‌شوند همه آموزش‌ها و هزینه‌ها برای تربیت پزشکان که می‌توانستند برای جامعه مفید باشند تلف می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول