اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اهدای فرش، یخچال، تلویزیون و اجاق گاز به زلزله‌زدگان ارسباران

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هلال‌احمر تامین 4 قلم کالای اساسی شامل فرش، یخچال، تلویزیون و اجاق گاز را تقبل کرده است که جزو اقلام اهدایی تحویل خواهد شد.

اهدای فرش، یخچال، تلویزیون و اجاق گاز به زلزله‌زدگان ارسباران

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص روند کارها در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان اظهار کرد: کار بزرگی در منطقه در حال انجام است و در حال عبور از اسکان موقت و اضطرار به دائمی هستیم که خود این امر ممکن است سختی‌های زیادی داشته باشد اما بر خود وظیفه می‌دانیم زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم آوریم.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های حمایتی توسط بهداشت و درمان، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها و تامین آب، برق و گاز در حال انجام است تا با فرا رسیدن سرما مشکلات برطرف شود.

علیرضابیگی تصریح کرد: با تصویب هیئت وزیران 14 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و 3 میلیون تومان وام بلاعوض به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود و با توجه به بناهای جدید در روستاهای آسیب‌دیده انشعاب آب و گاز نیز رایگان خواهد بود.

وی افزود: این حجم کار بسیار قابل توجه و بی‌نظیر بود که در کنار ساخت بناها در حال انجام است.

علیرضابیگی تصریح کرد: یک میلیون تن مصالح برای وسعتی حدود 5 هزار کیلومتر که از زلزله آسیب دیده با وجود راه‌هایی که وجود دارد و گاهی مشکل عبور و مرور دارند کار عظیمی بود که به همت راهدارها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر در مناطق آسیب‌دیده به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستیم تا هرچه زودتر مسکن زلزله‌زدگان به آنان تحویل شود و به زودی تعداد قابل توجهی در حدود 4 هزار واحد مسکونی که به مرحله نازک‌کاری رسیده به بهره‌برداری می‌رسد؛ در کنار این ساخت و سازها تهیه علوفه و تامین مکان برای نگهداری دام‌ها نیز در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص تامین امکاناتی نظیر آب، غذا، دارو و تدابیر دیگر در این زمینه افزود: از همان روزهای اول حادثه همزمان با اسکان موقت، توزیع امکانات از طریق هلال‌احمر تدبیر و اجرایی شد و با کمترین مشکل کارها تا امروز در حال انجام است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

علیرضابیگی تصریح کرد: در حال حاضر در کنار ساماندهی ساخت و سازها و آماده شدن منازل آسیب‌دیدگان به دنبال مصوبه دولت و دستور رئیس‌‌جمهور ارائه امکانات نظیر چادر و دیگر اقلام ادامه دارد تا زندگی به روال عادی خود برگردد.

وی گفت: پیش‌بینی لازم برای اسکان دائم در نظر گرفته شده است و با قول معاون اول ریاست جمهوری قرار شد به مبلغ 500 هزار تومان در راستای تهیه وسیله منزل در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گیرد ضمن آنکه هلال‌احمر تامین چهار قلم کالای اساسی نظیر فرش، یخچال، تلویزیون و اجاق گاز را تقبل کرده است که جزو اقلام اهدایی تحویل خواهد شد.

علیرضابیگی تاکید کرد: علاوه بر این قرار است نمایشگاهی از سوی صاحبان صنایع استان در مناطق آسیب‌دیده تشکیل شود که کالاها با قیمت تمام شده و حتی کمتر در دسترس روستاییان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار ساخت بناها، برای نگهداری دام‌ها نیز ساخت 7 هزار سازه از طرف سپاه در نظر گرفته شده است و از آنجا که پیش‌بینی کردیم تعداد احشام زیادتر از سازه‌ها باشد از این رو جهاد کشاورزی وام 50 میلیون ریالی تقبل کرده است که روستاییان به آنجا معرفی می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در کنار تمام کمک‌هایی که تا امروز شده است بخش قابل توجهی از کمک‌ها از سوی خیّران بود که با برگزاری همایش «مهر ایران مرهم آذربایجان» جمع‌آوری شد و برای ساخت امکان روستایی و مکان‌های مورد نیاز هزینه می‌شود ضمن آنکه از قبال این‌ها ساخت مدارس، مراکز آموزشی، مساجد، کتابخانه، ورزشگاه و سایر موراد نیز ساخت و تحویل خواهد شد.

وی افزود: در موارد ارائه خدمات بهداشتی نیز دفترچه ویژه‌ای از سوی هلال‌احمر تهیه و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گرفت تا کار توزیع راحت‌تر انجام شود و اقلام سریع به دست روستاییان برسد.

علیرضابیگی گفت: از سوی بهداشت و درمان و علوم پزشکی بازرسی‌های خوبی انجام می‌شود ضمن آنکه شهرداری‌ها نیز به کمک آمدند تا با جمع‌آوری زباله به بهداشت محیط و جلوگیری از بیماری‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول