اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی سمنان خبر داد

اختصاص تنها 75 میلیون ریال به آموزش و پرورش استثنایی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از اختصاص تنها 75 میلیون ریال اعتبار به آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان خبر داد.

اختصاص تنها 75 میلیون ریال به آموزش و پرورش استثنایی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، صدیقه علی‏محمدی بعدازظهر امروز در آیین بهره‏برداری از مرکز آموزشی مادر ویژه کودکان با نیازهای ویژه در شهرستان دامغان بیان داشت: این میزان اعتبار اختصاص یافته صرف تعمیرات، ابنیه و تأسیسات 15 مدرسه استثنایی استان سمنان شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته، هفت مدرسه استثنایی در استان سمنان مجهز به اتاق هوشمند شد.

علی‏محمدی یادآور شد: برای مجهز شدن هفت مدرسه استثنایی در استان سمنان به این سامانه‏ها، 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی از اختصاص 70 میلیون ریال اعتبار در سال‏جاری برای خرید رایانه و وسایل کمک آموزشی به مدارس استثنایی استان سمنان خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان به مهم‏ترین برنامه‏های آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در سال‏جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تعمیرات مدارس، خرید تجهیزات و امکانات کمک آموزشی و تجهیز مدارس استثنایی به وسایل توان‏بخشی و مدرن روز از مهم‏ترین برنامه‏های در دست اجرای اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان است.

علی‏محمدی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 200 نفر دانش‏آموز زیرپوشش آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان هستند.

وی افزود: از این تعداد دانش‏آموز، 260 نفر زیرپوشش مراکز اختلالات یادگیری بوده و 250 دانش‏آموز دیگر به صورت تلفیقی و در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان تعداد آموزشگاه‏های تحصیلی استثنایی در سطح استان سمنان را 14 آموزشگاه و چهار کلاس ضمیمه بیان کرد.

علی‏محمدی گفت: دانش‏آموزان استثنایی مشغول به تحصیل در مدارس استثنایی استان سمنان را دانش‏آموزان کم‏‌توان ذهنی، ناشنوایان، نابینایان، چندمعلولیتی‏ها، اختلالات یادگیری و رفتاری تشکیل می‏دهند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول