اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

سرعت گرفتن نهضت مرمت مساجد تاریخی در آذربایجان‌شرقی قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی سرعت گرفتن نهضت مرمت مساجد و بقاع متبرکه در آذربایجان‌شرقی را از سوی سازمان میراث فرهنگی اقدامی قابل تقدیر دانست.

سرعت گرفتن نهضت مرمت مساجد تاریخی در آذربایجان‌شرقی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در امور بین‌الملل و تراب محمدی رئیس میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، افزود: بازسازی و مرمت مساجد تاریخی این استان با همت سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری تاکید کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست که اگر مناره یا گنبدی از مسجدی خراب می‌شد، همانطور به حال خود رها شود، بلکه اکنون شاهد هستیم که میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به صورت فعال و پویا وارد حوزه مرمت این اماکن متبرک و مقدس شده است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در امور بین‌الملل نیز در این دیدار، آذربایجان‌شرقی را به دلیل وجود مساجد زیبا و تاریخی و همچنین افراد شاخص مذهبی و دینی خطه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: وجود چهره‌هایی همچون میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، سیدعلی آقا قاضی، علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری این منطقه را از دیرباز به عنوان مهد علم و مذهب به صورت توأمان، به جهانیان شناسانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ادبی یادآور شد: وجود مساجد تاریخی باشکوه و فراوان در آذربایجان‌شرقی و اینکه تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است، کار مدیران و کارکنان سازمان میراث فرهنگی این استان را بسیار دشوار و در عین حال چشمگیر کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی طی چند سال اخیر با مرمت و بازسازی مساجد و امامزاده‌ها در مدتی کوتاه و نگاهی مجدانه و پیگیر نسبت به این موضوع و ثبت معنوی موضوعات مذهبی و دینی، توانسته نشان دهد که به خوبی از عهده وظیفه خطیر پاسداری از میراث معنوی و مذهبی این خطه اسلامی بر می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز در این دیدار، آذربایجان‌شرقی را به دلیل فراوانی مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، استانی با جاذبه‌های قدرتمند گردشگری مذهبی در کشور خواند و گفت: مرمت و بازسازی اماکن متبرکه و مقدس آذربایجان‌شرقی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این سازمان است.

تراب محمدی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی دارای بیش از 200 مکان مذهبی شامل مساجد، امامزاده‌ها و بقعه‌هاست که اغلب این اماکن یا به بهره‌برداری رسیده‌اند و یا هم‌اکنون با ادامه عملیات مرمت و بازسازی در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

وی اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای مرمت مساجد در استان، تصریح کرد: مرمت مساجد آذربایجان‌شرقی با تلاش کارکنان، استادکاران و مرمت‌گران سازمان میراث فرهنگی استان و نیز مشارکت و همت مردم و هیئت امنای مساجد سرعت و رشد بالایی داشته است.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول