اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ملایر:

امر به معروف و نهی از منکر، از درون ادارات شروع شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ملایر خواستار شروع مسئله امر به معروف و نهی از منکر از درون ادارات و در میان مسئولان دستگاه‌ها شد.

امر به معروف و نهی از منکر، از درون ادارات شروع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مراد اسماعیلی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه نحوه نگاه به کار فرهنگی باید تغییر کند و در این راستا برخوردها با منکرات جامعه برخورد فیزیکی نباشد، اظهار داشت: بر اساس یک کار تحقیقاتی ستاد جدیدی با همکاری سپاه و بسیج در مساجد با نام «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» شکل گرفته که مسئولیت آن به عهده فرمانده پایگاه هر مسجد و امام جماعات مساجد و همکاری هیئت امنا خواهد بود.

وی عنوان داشت: اساسنامه این هیئت با هفت گام شامل، شناسایی منکرات رایج و معروفات در هر محل، ریشه‌یابی، اولویت‌بندی، بررسی شیوه مطرح کردن آن، آموزش مجریان، اجرا و نتیجه‌گیری خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: این طرح با هدف تذکر لسانی، اقناع‌گری و متقاعدسازی بدون استفاده از شیوه برخورد فیزیکی اجرا خواهد شد.

وی از عملیاتی شدن این طرح در 47 پایگاه شهرستان ملایر خبر داد و یادآور شد: جلسات و برنامه‌ریزی‌های اجرای طرح انجام شده اما جا افتادن طرح بین مردم قدری طول می‌کشد و در این راستا روحانیون، مسئولان فرهنگی و امام جماعات مساجد ما را در راستای اجرای بهتر طرح یاری خواهند کرد.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه بستر اجرای کارهای فرهنگی در جامعه باید ایجاد شود، افزود: ما باید قبل از هر چیز راهکارها و مکانیزم‌های برخورد با منکرات در جامعه را ریشه‌یابی کنیم و با توجه به این مکانیزم‌ها برای برخورد با منکرات در جامعه گام برداریم.

وی اظهار داشت: برخورد با منکرات با برخوردهای فیزیکی قابل حل نیست و این نگاه که تنها برخورد فیزیکی جوابگوی رفع مشکلات منکراتی در جامعه است باید تغییر کند و در این راستا باید برخوردها به شیوه‌های دیگری اجرا شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: برخی به ما ایراد می‌گیرند که منکرات در درون ادارات و دستگاه‌های اجرایی ما که به عنوان بدنه نظام هستند وجود دارد و در این راستا باید ملموس‌تر و مشهودتر این موضوع بررسی شود.

وی گفت: باید برای بررسی وضعیت حجاب و عفاف، اعتیاد و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها یک تیم بررسی ایجاد شود و در این راستا خروجی آن اعلام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را از درون ادارات و دستگاه‌ها شروع کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و منکرات درون جامعه را نیز به راحتی می‌توان اصلاح کرد.

وی بزرگ‌ترین منکر اجتماعی را در کشور اعتیاد خواند و گفت: در برخی ادارات ما کارمندان به مشکل اعتیاد مبتلا بوده و این یک واقعیت است که باید بررسی شود و می‌توان آن را یکی از مصادیق جنگ نرم برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در پایان خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی برای برخورد با این مسائل شد و افزود: در این راستا باید اقدامات لازم در شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول