اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد لرستان:

بیشتر بودجه‌های تئاتر کشور باید در استان‌ها هزینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بیشتر بودجه‌های تئاتر کشور باید در استان‌ها و شهرستان‌ها هزینه شود.

بیشتر بودجه‌های تئاتر کشور باید در استان‌ها هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در خرم‌آباد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: مسئولان تئاتر کشور باید توجه داشته باشند که در استان‌ها و شهرستان‌ها استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید آنها را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی خطاب به هنرمندان گفت: باید هنرمنان تئاتری انتظارات و مطالبات به حق مردم را برآورده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به اینکه استعدادهای فراوانی در بخش تئاتر در استان‌های مختلف کشور وجود دارد، به همین منظور باید بخش عمده‌ای از بودجه‌های تئاتر در استان‌ها و شهرستان‌ها هزینه شود.

اسماعیلیان یادآورشد: این مهم به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان عرصه تئاتر است که باید مسئولان کشوری نسبت به رفع این دغدغه جوانان عرصه فرهنگ و هنر اقدام کنند.

وی در ادامه به ایجاد تئاتر شهر در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: با حمایت ویژه مسئولان کشوری می‌توان این مرکز تئاتر را در خرم‌آباد ایجاد کرد، تا جوانان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر لرستان در این مرکز به فعالیت‌های هنری خود بپردازند.

اسماعیلیان افزود: در حال حاضر مکانی کنار شهرداری خرم‌آباد با قابلیت‌های فراوان وجود دارد که در صورت موافق شهرداری و مالکیت آن توسط خود این نهاد، به تئاتر شهر تبدیل شود، تا هنرمندان این عرصه بتوانند در یک مکان متمرکز به فعالیت های هنری خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: بدون تردید هنر نمایش به سبب برخورداری از خصلت‌های ویژه و ابعاد گسترده به عنوان یکی از انسانی‌ترین هنرها معرفی می‎شود.

اسماعیلیان یادآور شد: در تئاتر شاهد بروز حرکت، پویایی و همدلی هستیم تا این عوامل در کنار هم منجر به خلق هنری شوند که ره‌آوردش چشم اندازی به سوی روشنی، معرفت و حقیقت است، ثمره چنین ره‌آوردی بیداری ذهن مخاطب و تاثیر بر روح و جان اوست و این یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز نمایش با دیگر هنرهاست.

با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی گروه‌های نمایشی برتر در خرم‌آباد به کار خود پایان داد.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با حضور 13 گروه نمایشی از هشت استان کشور، سوم تا ششم آبان ماه در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول