اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی البرز خبر داد

آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در استان البرز

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی البرز از آغاز اجرای طرح ملی غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در این استان خبر داد.

آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در استان البرز

مهران مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از بیماری‌هایی که گریبانگیر تعداد زیادی از انسان‌ها می‌شود،‌ مربوط به عملکرد حس بینایی است.

وی تصریح کرد: در این حوزه تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین این بیماری‌ها است که در صورت اطلاع به موقع و سریع،‌ می‌توان با انجام اقدامات پزشکی آن را به طور کامل برطرف کرد به این شرط که اطلاع از تنبلی چشم در سنین کودکی و خردسالی باشد.

معاون اداره بهزیستی استان البرز ادامه داد: در همین راستا طی سال‌های اخیر طرحی تحت عنوان غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال در کشور اجرا شد که خوشبختانه دستاوردهای بسیار بزرگی نیز به همراه داشته است.

به گفته مسعودی،‌ این طرح هر ساله در فصل پاییز اجرا می‌شود و در سال جاری نیز طرح فوق از ابتدای آبان‌ ماه در سراسر استان البرز آغاز شده است.

احداث مراکز ثابت و سیار برای اجرای طرح

وی در پاسخ به این پرسش که چه امکاناتی برای والدین کودکان در این زمینه تدارک دیده شده است، گفت: هر ساله در زمان اجرای طرح فوق مراکزی تعیین شده و از افراد متخصص برای ویزیت کودکان استفاده می‌شود.

معاون اداره بهزیستی استان البرز افزود: امسال نیز در ده‌ها مرکز از جمله شبکه‌های بهداشت، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و پایگاه‌های ثابت دیگر از کودکان 3 تا 6 سال تست گرفته می‌شود،‌ ضمن اینکه در مراکز دور افتاده، روستاها و مناطق محروم اقدام به احداث مراکز سیار نیز خواهیم کرد.

مسعودی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت 45 روز و تا 15 آذر در سراسر استان البرز انجام می‌شود و لازم است که والدین برای پیشگیری از بیماری‌های چشمی کودکان خود از این فرصت که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دارد، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر کودکان و خردسالانی که از آزمایش‌های پزشکی تنبلی چشم بهره‌مند می‌شوند، دارای اشکالاتی در سیستم بینایی خود باشند، بلافاصله موضوع به اطلاع والدین آنها رسیده و می‌توان با اقدامات پیشگیرانه بسیار ساده، بیماری فرزند خود را برطرف یا کنترل کرد.

مسعودی در پایان گفت: اجرای این طرح طی سال‌های اخیر نقش بسیار مهمی در کاهش نابینایی و کم‌بینایی افراد در سنین جوانی تا میانسالی داشته است.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول