اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

مشکلات کشاورزان اصفهان با حفاری چاه آب برطرف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: مشکلات کشاورزان اصفهان با حفاری چاه آب برطرف نمی‌شود و حفاری چاه به منظور اختصاص آب برای فعالیت کشاورزان تنها یک نکته انحرافی و یک مسیر گمراه‌کننده است.

مشکلات کشاورزان اصفهان با حفاری چاه آب برطرف نمی‌شود

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی در اصفهان زندگی بسیاری از کشاورزان موجود در استان را فلج کرده است، اظهار کرد: برطرف شدن این چالش‌ها و مشکلات به یک اراده و حرکت جمعی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان در گذشته برای تولید محصولات کشاورزی و فعالیت در این عرصه دریافت وام کرده‌اند، اضافه کرد: بازپرداخت این اعتبارات باید از محل تولید و درآمد کشاورزان استان صورت می‌گرفت، اما به دلیل اخلال در فعالیت کشاورزان امکان باز‌پرداخت این اعتبارات وجود نداشته است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اما بانک‌ها همچنان برای باز‌پس‌گیری این اعتبارات به کشاورزان استان فشار وارد می‌کنند، تصریح کرد: مسائل بسیاری دست به دست یکدیگر داده و مشکلات فراروی کشاورزان استان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در صورت حاکم بودن یک اراده جمعی برای مشکلات کشاورزان استان، مسئولان و نمایندگان مجلس می‌توانند تدابیری را برای کاهش این چالش‌ها اتخاذ کنند.

امینی در پاسخ به این سؤال که آیا راهکاری برای کاهش مشکلات موجود در راستای فعالیت کشاورزان استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: هنوز راهکار صریح و روشنی از سوی دولت و مسئولان بالادستی به استان ابلاغ نشده است و در حال حاضر آبی برای فعالیت کشاورزان استان اختصاص داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و چالش‌های کشاورزان استان اگر چه کاهش نیافته است بلکه بیشتر نیز شده است، افزود: حفاری چاه برای اختصاص آب برای فعالیت کشاورزان استان یک راهکار و مسیر نادرستی است و با خشک بودن رودخانه زاینده‌رود، آبی در چاه‌های موجود در بخش کشاورزی استان نیز وجود ندارد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: حفاری چاه به منظور اختصاص آب برای فعالیت کشاورزان تنها یک نکته انحرافی و یک مسیر گمراه‌کننده تلقی می‌شود و مشکلات کشاورزان اصفهان با حفاری چاه آب برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب استان اصفهان با هیچ مخاطره‌ای مواجه نیست و صحبت‌های مطرح شده در راستای به مخاطره افتادن بخش آب شرب استان تنها یک صحبت انحرافی است، اظهار کرد: سال‌ها است که خود را پشت این موضوع که آب شرب استان با مشکل مواجه است، پنهان کرده‌اند و با استفاده از این حربه حق‌آبه کشاورزان استان به بخش‌های دیگر اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول