اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر:

بی‌بصیرتی موجب دعوت کوفیان و صف‌ کشیدن آنها در کربلا شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر گفت: بی‌بصیرتی سبب شد تا کوفیان امام حسین ‌(ع) را برای حضور در کوفه دعوت کنند ولی سپس مقابلش در کربلا صف‌آرایی کنند.

بی‌بصیرتی موجب دعوت کوفیان و صف‌ کشیدن آنها در کربلا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حیدر شهریاری شامگاه یکشنبه در ششمین همایش متمسکین به ثقلین شهرستان شوشتر اظهار داشت: باید از علم‌کشی به علم به اهل بیت برسیم و در این باره باید تلاش کنیم تا فرهنگ کسب اطلاعات در این باره در جامعه توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه باید نماز ظهر عاشورا را احیا کرد، افزود: باید هیئت‌های مذهبی در راستای برپایی نماز ظهر عاشورا تلاش کنند و در این خصوص همه مقدمات کار را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان و خطبا درباره فضیلت نماز اول وقت در مجالس سخنرانی کنند و مردم را در این مورد آگاه کنند تا بتوان در این خصوص گامی برداشت.

شهریاری با اشاره به اینکه نباید به ظواهر امر توجه زیادی داشت، تاکید کرد: نباید به ظواهر امر در عزاداری‌ها توجه زیادی داشت و از ساخت علم‌‌های متنوع و سنگین و پرهزینه در سطح هیئت‌ها خودداری کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از علم‌کشی در شوشتر با ارتفاع زیاد ممانعت شده است، تأکید کرد: از سال‌های پیش که استفاده از علم‌های بلند ممانعت شده است استفاده از علم‌‌های عریض و سنگین در دستور کار هیئت‌ها قرار گرفته که باید چنین مسئله‌ای اصلاح شود.

وی با انتقاد از برخی مجالس زنانه اعیاد تاکید کرد: برخی مجالس زنانه در اعیاد و شادی‌های اهل بیت سنگ تمام می‌گذارند ولی در رسیدگی به همسر و نماز کوتاهی می‌کنند که باید در این خصوص توجه بیشتری شود.

این مقام مسئول با اشاره به برخی مناقب امام علی (ع) تاکید کرد: اهل تسنن نیز در رابطه با مناقب امام علی (ع) احادیث بسیار زیادی نقل کرده‌اند به نحوی که برخی احادیث در کتب اهل سنت به تواتر رسیده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: در احادیث مباهله و ثقلین بسیاری از فضائل امام علی (ع) ذکر شده است که این احادیث در مستندات اهل سنت بسیار ذکر شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر تأکید کرد: با چنین مناقبی اطاعت از غیر امام علی (ع) هیچ معنایی جز بخواب زدگی و یا مشکلات عقلی ندارد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول