اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تئاتر شهر کرج

نمایش پزشک نازنین دی‌ماه به روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: با صدور مجوزهای لازم از سوی اداره ارشاد استان البرز، نمایش پزشک نازنین در دی‌ماه سال جاری در تئاتر شهر کرج به روی صحنه می‌رود.

نمایش پزشک نازنین دی‌ماه به روی صحنه می‌رود

کارگردان این تئاتر که پیش از این «رقص کاغذ‌ پاره‌ها» نخستین کار او در تئاتر شهر کرج به روی صحنه رفته بود، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از آنکه نمایش رقص کاغذ پاره‌ها را با مشکلات خاصی که داشت در استان البرز به روی صحنه بردم، فکر اجرای نمایشی با مضامین اجتماعی که دارای ریشه‌های طنز تلخ باشد را با جدیت دنبال کردم.

سیاوش اسد تصریح کرد: در این حوزه نمایشنامه‌ها و متن‌های بسیار خوبی وجود دارد که در نهایت و پس از مطالعه تعدادی از آنها با مشورت‌هایی که با بزرگان ادبیات و تئاتر استان البرز و کشور داشتم، کاری را با عنوان پزشک نازنین اثر نیل سایمون انتخاب کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که همکارانش در این نمایش چه کسانی هستند، گفت: وظیفه کارگردانی را مانند نمایش رقص کاغذ پاره‌ها خودم بر عهده دارم و دنیا رحیمی نیز در این حوزه من را همراهی می‌کند.

به گفته اسد، رضوان سنجابی نیز در این نمایش ضمن اینکه یکی از بازیگران اصلی است، مسئولیت‌ منشی صحنه را بر عهده دارد و حضور ایمان سلگی، مهران روح‌بخش و دنیا رحیمی نیز به عنوان بازیگر تا این لحظه قطعی شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در یکی از سالن‌های تئاتر شهر کرج مشغول تمرین هستیم و به زودی بازیگران دیگری نیز که تلاش  داریم از جوانان بومی استان البرز باشند به جمع ما اضافه خواهند شد.

کارگردان نمایش پزشک نازنین افزود: این کار در حوزه اجتماعی بوده و دارای طنز موقعیت و رگه‌هایی از طنز تلخ است.

اسد ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده، نمایش پزشک نازنین در دی‌ماه سال جاری در تئاتر شهر کرج به روی صحنه خواهد رفت.

*پزشک نازنین را به استاد سمندریان تقدیم می‌کنم

وی در ادامه با یادآوری اینکه چند هفته پیش از درگذشت حمید سمندریان نخستین کار حرفه‌ای‌ خودم یعنی «رقص کاغذ پاره‌ها» را به این استاد توانمند عرصه هنر و تئاتر کشور تقدیم کرده بود، اظهار داشت: من آخرین شاگرد استاد سمندریان بودم که پیش از درگذشت وی یکی از آثارم را به وی تقدیم کردم.

اسد در پایان گفت: نمایش پزشک نازنین را نیز به این هنرمند که حق بزرگی بر گردن تئاتر کشور و هنرمندان جوان به ویژه هنرمندان البرزی دارد، تقدیم می‌کنم و امیدوارم نخستین شاگرد این هنرمند بزرگ باشم که پس از مرگش، یکی دیگر از آثار خودم را به وی تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول